| Item type |
SIG Technical Reports(1) |
| 公開日 |
2023-05-11 |
| タイトル |
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タイトル |
高精度衛星測位技術を利用したプローブデータの将来性に関する考察 |
| タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Consideration on Future of Probe Data Using Precise Satellite Positioning Technology |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
位置推定 |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
| 著者所属 |
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静岡大学創造科学技術大学院自然科学系教育部 |
| 著者所属 |
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静岡大学学術院情報学領域 |
| 著者所属(英) |
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en |
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Shizuoka University |
| 著者所属(英) |
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en |
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Shizuoka University |
| 著者名 |
外谷, 新
木谷, 友哉
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| 著者名(英) |
Arata, Toya
Tomoya, Kitani
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| 論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本研究は高精度衛星測位技術を用いて車両位置をリアルタイムに測定し,20,000km 程度の走行軌跡(以下,高精度プローブデータ)を収集した.人工衛星からの測距信号の受信状況が悪かったため,位置精度が cm レベルとなる高精度プローブデータの割合は 3.4% と低かったが,高精度プローブデータとカーナビゲーションシステムで用いられているデジタル道路地図を比較したところ較差は想定する 2500 分の 1 地図の規格よりも少なかった.従って,デジタル道路地図の更新に高精度プローブデータの利用が期待できる. |
| 論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
We developed a vehicle position logger with precise satellite positioning technology and converted measured driving trajectories for more than 20,000km into data (hereinafter called precise probed data). Due to the reception environment was not good, the percentage of precise position data is only 3.4%. However, we have confirmed that the precise probed data fits the digital road map for car navigation systems with little difference. Therefore, the precise probed data can be used for updating and evaluating the digital road map for autonomous driving. |
| 書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA11851388 |
| 書誌情報 |
研究報告モバイルコンピューティングと新社会システム(MBL)
巻 2023-MBL-107,
号 21,
p. 1-7,
発行日 2023-05-11
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| ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8817 |
| Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
| 出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |