@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00225723, author = {阪井, 颯太 and 向山, 徹 and 広浜, 義人 and 松下, 利宏 and 佐藤, 豪一 and 榮, 浩三 and Sota, Sakai and Toru, Mukaiyama and Yoshito, Hirohama and Toshihiro, Matsushita and Goichi, Sato and Kozo, Sakae}, issue = {15}, month = {May}, note = {NTT ドコモでは,複数種の NE 管理システム (EMS) とネットワークの設計・設定を行う設計管理システム (Fulfillment) から Assurance へ情報を流通し,複合的に情報を組み合わせることで,トランスポートネットワークの監視・制御を実現している.しかし,装置や Port など同一端点に関して,EMS と Fulfillment から Assurance へのインプットデータに表現差分が生じているため,必要に応じて同一端点として扱えるよう Assurance 内でカスタマイズ処理を施すことで,適切なトランスポートネットワークの監視・制御を行っている.本稿ではトランスポートネットワークにおける Assurance と EMS・Fulfillment との連携課題と対策の提起を行う., The assurance system in NTT DOCOMO realizes monitoring and control of transport networks by using distributed information from the NE management systems (EMS) and the design management systems (Fulfillment) which automatically design and configure transport network. However, the notations of the same endpoint, such as NE or Port, may not necessarily match as information treated among Assurance, EMS, and Fulfillment Products, and there are also no standardized rules. To perform proper network monitoring and control, it is necessary to make adjustment as needed to treat them as the same endpoint in Assurance. This paper describes issues and countermeasures on information relationship to among Assurance, EMS, and Fulfillment Products in Transport Network Management.}, title = {トランスポートネットワークの監視・制御におけるAssurance製品とEMS・Fulfillment製品との連携課題}, year = {2023} }