@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00225716,
 author = {森永, 一路 and 杉本, 智紀 and 乙部, 慎太郎 and 猪股, 誠至 and 小西, 史朗 and 後藤, 成聡 and 沼田, 晋作 and Ichiro, Morinaga and Tomoki, Sugimoto and Shintaro, Otobe and Seiji, Inomata and Fumiaki, Konishi and Nasato, Goto and Shinsaku, Numata},
 issue = {8},
 month = {May},
 note = {カオスエンジニアリングは,Netflix 社がクラウド上でシステムの障害耐久性を確認する試験として開始した技術である.一般的にシステム運用においては定型業務を行うオペレータからのエスカレーション先に,発生した障害を解析し対応を行うエンジニアが存在する.これらエンジニアは一般的にマニュアルや設計書によるトレーニングを受け,システムの障害対応を実施する.本研究では,このトレーニングの一部を GameDay の実施によって行い,それらが運用員の育成が有用であることを,定量的および定性的に評価を行う., Chaos engineering is a method started by Netflix, Inc. as a test to confirm the failure durability of systems in the cloud. Generally, in system operation, behind the operators who perform routine tasks, there are engineers who analyze and respond to failures that occur. These engineers generally receive training through manuals and design documents. In this research, a part of this training is conducted through the implementation of GameDay, and the usefulness of these training programs for the development of operators is evaluated quantitatively and qualitatively.},
 title = {カオスエンジニアリングGameDayを用いた運用員育成手法の評価},
 year = {2023}
}