ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)
  3. 2023
  4. 2023-CVIM-233

場面のラベル付けとXAIによるCM好感度の分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/224649
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/224649
80ebffe0-8635-453e-acf4-ec110393731b
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CVIM23233083.pdf IPSJ-CVIM23233083.pdf (1.5 MB)
Copyright (c) 2023 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
CVIM:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2023-02-23
タイトル
タイトル 場面のラベル付けとXAIによるCM好感度の分析
タイトル
言語 en
タイトル Analysis of TV commercial favorability by scene labeling and XAI
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
金沢工業大学工学研究科情報工学専攻
著者所属
金沢工業大学工学研究科情報工学専攻
著者所属
株式会社東京企画CM総合研究所
著者所属(英)
en
Information and Computer Engineering, Graduate School of Engineering, Kanazawa Institute of Technology
著者所属(英)
en
Information and Computer Engineering, Graduate School of Engineering, Kanazawa Institute of Technology
著者所属(英)
en
CM Soken Consulting, TOKYO KIKAKU CO.,Ltd.
著者名 福寄, 幹太

× 福寄, 幹太

福寄, 幹太

Search repository
松井, くにお

× 松井, くにお

松井, くにお

Search repository
辰元, 晃

× 辰元, 晃

辰元, 晃

Search repository
著者名(英) Kanta, Fukuyori

× Kanta, Fukuyori

en Kanta, Fukuyori

Search repository
Kunio, Matsui

× Kunio, Matsui

en Kunio, Matsui

Search repository
Koh, Tatsumoto

× Koh, Tatsumoto

en Koh, Tatsumoto

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 テレビを通じて企業やその商品を宣伝する CM は,毎年 6 兆円という多額の費用が投じられて制作される.しかし,どのような CM であれば視聴者からの好感を得られるかというのは,ビッグデータ社会の今日でも未だに解明されていない問題となっている.そこで,本研究ではどのような物体や動作が映る場面が好感度に起因しているかを分析していく.方法としては,CM に対してカット点検出による場面分割を行い,その分割した場面へ開発した動画広告に特化した物体検出と動作認識モデルを用いてラベル付けを行う.そのラベル結果と好感度データから XAI で分析し,CM 制作に有益となる情報を提供するものである.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 A large amount of money (6 trillion yen) is spent every year to produce TV commercials that advertise companies and their products. However, the question of what kind of commercials will gain the viewers' favorable impression is still an unresolved issue, even in today's big data society. Therefore, in this study, we will analyze what kind of objects and actions are attributed to the likability of commercials. The method used in this study is to divide commercials into scenes based on cut-point detection, and to label the divided scenes using an object detection and motion recognition model developed specifically for video advertisements. The labeling results and liking data are then analyzed using XAI to provide information that is useful for commercial production.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11131797
書誌情報 研究報告コンピュータビジョンとイメージメディア(CVIM)

巻 2023-CVIM-233, 号 83, p. 1-6, 発行日 2023-02-23
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8701
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:04:18.969543
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3