ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)
  3. 2023
  4. 2023-CG-189

サーベイ:監督可能なスタイル化手法とその研究課題

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/224518
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/224518
5b8eb357-8fd9-42ef-a8ca-61c1e381a890
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CG23189003.pdf IPSJ-CG23189003.pdf (511.4 kB)
Copyright (c) 2023 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2023-02-20
タイトル
タイトル サーベイ:監督可能なスタイル化手法とその研究課題
タイトル
言語 en
タイトル Directable Stylization: Techniques and Issues
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 画像処理・NPR
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
慶應義塾大学大学院理工学研究科
著者所属
慶應義塾大学理工学部
著者所属(英)
en
Graduate School of Science and Technology, Keio University
著者所属(英)
en
Faculty of Science and Technology, Keio University
著者名 小林, 智哉

× 小林, 智哉

小林, 智哉

Search repository
藤代, 一成

× 藤代, 一成

藤代, 一成

Search repository
著者名(英) Tomoya, Kobayashi

× Tomoya, Kobayashi

en Tomoya, Kobayashi

Search repository
Issei, Fujishiro

× Issei, Fujishiro

en Issei, Fujishiro

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 アーティスティックレンダリングにおいて,入力画像や 3D モデルを油彩画や水彩画,鉛筆画などの特定スタイルに変換する,スタイル化の研究が古くから行われてきた.現在でも,このような単一のスタイルに加え,複数の画材を対象とするマルチスタイルに関する手法や,NST とよばれる深層学習ベースのスタイル化手法などが数多く提案されている.また,自動的な変換だけでなく,ユーザが対話的に操作しながらアート制作が可能な,監督可能なツールの需要が高まっている.そこで本稿では,監督可能な 2D や 3D のスタイル化手法に焦点を当て,2014 年以降の研究を主な対象とし,27 件の論文を収集,調査した.これらを表現可能性,監督可能性という二本の基軸を用いて評価した結果,三種類のカテゴリに分けられると判明したため,各々の特徴と研究動向を考察する.最後に,スタイル化における重要な研究課題三点に言及する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In artistic rendering, stylization has long been studied to transfer an input 2D image/3D model into a specific style painting such as oil, watercolor, and pencil. In addition to these single styles, methods for multiple painting materials and many deep learning-based stylization methods called NST have been proposed. In recent years, there has been a growing demand for tools that not only convert automatically, but also allow artists to interactively manipulate and direct the process of stylization. In this survey article, we focus on directable methods of stylization in 2D and 3D and collect 27 papers mostly since 2014. As a result of evaluating these methods based on two axes of expressiveness and directability, we found that they can be divided into three categories. We discuss the characteristics and trends of each, with reference to three important research issues in artistic stylization.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10100541
書誌情報 研究報告コンピュータグラフィックスとビジュアル情報学(CG)

巻 2023-CG-189, 号 3, p. 1-6, 発行日 2023-02-20
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8949
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:06:54.049638
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3