@article{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00224371,
 author = {牧田, 航輝 and 川上, 朋也 and 松本, 哲 and 義久, 智樹 and 寺西, 裕一 and Koki, Makida and Tomoya, Kawakami and Satoru, Matsumoto and Tomoki, Yoshihisa and Yuuichi, Teranishi},
 issue = {2},
 journal = {情報処理学会論文誌},
 month = {Feb},
 note = {近年,インターネットライブ放送サービスが広く普及している.本研究では,複数の配信者による撮影対象すべてが,1つの画面上で同じ空間に存在するかのようなライブ放送である同世界放送とその実現手法を提案する.同世界放送では,リアルタイムに映像を収集し合成する必要があり,特定のサーバですべての処理を実行するとスケーラビリティに限界がある.そこで,映像を合成しつつ収集することによって処理負荷を分散させる手法をとる.収集木と呼ぶ映像の収集順と合成位置を表す木構造を最適化する収集木決定問題を定義し,ヒューリスティックな解法を提案する.シミュレーションにより収集木の性能とリアルタイム性を評価した結果,同世界放送への参加ノード数が50まで増加した場合でも,提案手法は約0.7秒で比較手法よりも優れた収集木を構築することが可能であるという結果が得られた., Recently, Internet live broadcasting services became popular. We propose the same world broadcasting with its realization techniques, which is live broadcasting in which all objects captured by multiple streamers seem to exist in the same space on a single screen. In the same world broadcasting system, it is necessary to collect and compose real-time videos, and we have a problem with scalability if all processes are performed on a specific single server. Therefore, we adopt a method to distribute the processing load by collecting videos while composing them. We defined the collection tree decision problem that optimizes the tree structure which represents the video collection order and composite positions, and we propose a heuristic solution. As a result of our simulation evaluation focused on the performance and real-time, it has become clear that our proposed method can construct a better collection tree than comparison methods within about 0.7 seconds in case 50 nodes are in the same world broadcasting.},
 pages = {499--510},
 title = {同世界放送:映像の収集と合成をともなう分散型インターネットライブ放送},
 volume = {64},
 year = {2023}
}