WEKO3
アイテム
動画生成のための並行動作モデル
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/22307
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/223073702c9df-b678-468f-a0fb-924128b5807d
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 1990 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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| 公開日 | 1990-07-19 | |||||||
| タイトル | ||||||||
| タイトル | 動画生成のための並行動作モデル | |||||||
| タイトル | ||||||||
| 言語 | en | |||||||
| タイトル | A MODEL OF CONCURRENT MOTIONS FOR COMPUTER ANIMATION | |||||||
| 言語 | ||||||||
| 言語 | jpn | |||||||
| 資源タイプ | ||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||
| 著者所属 | ||||||||
| シャープ株式会社コンピュータシステム研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| シャープ株式会社コンピュータシステム研究所 | ||||||||
| 著者所属 | ||||||||
| シャープ株式会社コンピュータシステム研究所 | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Computer Systems Laboratories SHARP Corporation | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Computer Systems Laboratories SHARP Corporation | ||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||
| en | ||||||||
| Computer Systems Laboratories SHARP Corporation | ||||||||
| 著者名 |
宮本, 雅之
花田, 恵太郎
吉川, 耕平
× 宮本, 雅之 花田, 恵太郎 吉川, 耕平
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| 著者名(英) |
Masayuki, Miyamoto
Keitaro, Hanada
Kouhei, Yoshikawa
× Masayuki, Miyamoto Keitaro, Hanada Kouhei, Yoshikawa
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| 論文抄録 | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | コンピュータ・アニメーションにおける動きの表現のため、アニメーションを複数登場物の並行動作系ととらえるモデルを提案する。また、このモデルに基づくアニメーション記述言語とその処理系(sy:E__?vent?driven a__?nimation <sy>___?st)の紹介を行う。このモデルの特徴は、登場物の動きの発生やストーリの展開をイベント駆動により表現する点にある。これにより、)登場物の動きの同期の表現が容易になり、)実時間アニメーションにおける、ユーザ等の他システムと同期したストーリ展開の表現が可能となる。 | |||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||
| 内容記述 | A model for representing motions in computer animation is introduced. We consider an animation to be a system of concurrent processes, and propose a new model for representing the processes and their synchronization. The main distinctive feature of the model is its message sending mechanism, which enables the construction of animation stories based on non-deterministic motions of highly independent actors-an actor is taken to be an object with internal states and its own motions. An animation description language based on the model is also introduced. This work, we believe, enlarges the scope of applicability of computer animation. | |||||||
| 書誌レコードID | ||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
| 収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
| 書誌情報 |
情報処理学会研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 1990, 号 62(1990-SE-073), p. 51-58, 発行日 1990-07-19 |
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| Notice | ||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
| 出版者 | ||||||||
| 言語 | ja | |||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||