ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2022
  4. 2022-CE-167

学習行動及び学生のモチベーションを加味した学習成果予測モデルの構築

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/222688
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/222688
00b0d285-b17a-4d50-9c68-ee61481dad77
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE22167008.pdf IPSJ-CE22167008.pdf (948.0 kB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-11-26
タイトル
タイトル 学習行動及び学生のモチベーションを加味した学習成果予測モデルの構築
タイトル
言語 en
タイトル Learning Behavior and Student Motivation Learning Outcome Prediction Model
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 学生セッション(2)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
公立諏訪東京理科大学
著者所属
公立諏訪東京理科大学
著者所属
公立諏訪東京理科大学
著者所属
公立諏訪東京理科大学
著者所属
公立諏訪東京理科大学
著者所属(英)
en
Suwa University of Science
著者所属(英)
en
Suwa University of Science
著者所属(英)
en
Suwa University of Science
著者所属(英)
en
Suwa University of Science
著者所属(英)
en
Suwa University of Science
著者名 左座, 祐之助

× 左座, 祐之助

左座, 祐之助

Search repository
中村, 伊吹

× 中村, 伊吹

中村, 伊吹

Search repository
増田, 武史

× 増田, 武史

増田, 武史

Search repository
広瀬, 啓雄

× 広瀬, 啓雄

広瀬, 啓雄

Search repository
尾崎, 剛

× 尾崎, 剛

尾崎, 剛

Search repository
著者名(英) Yunosuke, Zoza

× Yunosuke, Zoza

en Yunosuke, Zoza

Search repository
Ibuki, Nakamura

× Ibuki, Nakamura

en Ibuki, Nakamura

Search repository
Takeshi, Masuda

× Takeshi, Masuda

en Takeshi, Masuda

Search repository
Hiroo, Hirose

× Hiroo, Hirose

en Hiroo, Hirose

Search repository
Takeshi, Ozaki

× Takeshi, Ozaki

en Takeshi, Ozaki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 学生のモチベーションを向上・維持させることは学習効果に大きく関連する.本研究では,達成動機理論を参考にした質問紙を作成し,モチベーションを可視化した.また,モチベーションと学習行動から授業についてこられていない学生を機械学習により予測し,早期発見することを目的とした.その結果,成績を予測するのにモチベーションを用いることは有効であることが確認できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Increasing and maintaining students' motivation is significantly related to the effectiveness of learning. In this study, a questionnaire based on the achievement motivation theory was developed to visualize motivation. We also used machine learning to predict students who are not keeping up with their classes based on their motivation and learning behavior, with the aim of detecting students who are not keeping up with their classes at an early stage. As a result, it was confirmed that the use of motivation is effective in predicting student performance.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2022-CE-167, 号 8, p. 1-8, 発行日 2022-11-26
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:39:02.220358
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3