WEKO3
アイテム
参照画像を用いた爆発シミュレーションのスタイライゼーション
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/222297
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/22229753143f8c-afe5-406c-b997-2c318a110676
| 名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
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| オープンアクセス | ||
| Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||
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| 公開日 | 2022-11-11 | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| タイトル | 参照画像を用いた爆発シミュレーションのスタイライゼーション | |||||||||
| タイトル | ||||||||||
| 言語 | en | |||||||||
| タイトル | Stylization of animated explosion using a reference image | |||||||||
| 言語 | ||||||||||
| 言語 | jpn | |||||||||
| 資源タイプ | ||||||||||
| 資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
| 資源タイプ | technical report | |||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 北海道大学 | ||||||||||
| 著者所属 | ||||||||||
| 北海道大学 | ||||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||||
| en | ||||||||||
| Hokkaido University | ||||||||||
| 著者所属(英) | ||||||||||
| en | ||||||||||
| Hokkaido University | ||||||||||
| 著者名 |
新重, 俊樹
× 新重, 俊樹
× 土橋, 宜典
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| 論文抄録 | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | CG において,流体シミュレーションを用いた流体映像の生成は重要な研究課題の一つである.流体シミュレーションを用いるとリアルな流体映像を生成できる一方で,セルアニメやコンピュータゲームなどでは,少ない階調表現やドット絵など,独特のスタイルによる映像表現が用いられる.そのような映像は,アーティストにより手描きで作成されているのが現状で,手間と専門的な技術が必要となる.そこで本研究では,流体シミュレーションを応用し,そのようなスタイライズされた爆発の映像を効率的に生成することを試みる.提案システムでは,ユーザにより与えられる所望のスタイルを有する一枚の画像を入力とし,そのスタイルを再現するような爆発映像を生成する.具体的には,事前に様々なパラメータで生成した爆発映像を複数用意しておき,それらの線形和として与えられた画像を再現する.これにより,所望の外観を持つリアルな爆発アニメーションを自動的に作成することが可能となる. | |||||||||
| 論文抄録(英) | ||||||||||
| 内容記述タイプ | Other | |||||||||
| 内容記述 | Fluid simulation is one of the important research topics in computer graphics, which makes us possible to generate realistic animation of fluid phenomena, such as explosions. However, in cartoon animations or computer games, they often use stylized appearance of the explosions. Pixel art is one of the famous art form of the stylized representation, which has often been used in video games. These stylized animation of explosions are usually created by a skilled artist and it is often time-consuming. The goal of our research is to use fluid simulation techniques to generate such stylized animation of explosions. Our system takes a user-specified image as input, which represents the desired style, and automatically generates explosion animation that reproduce the style of the specified image. We achieve this by precomputing a set of explosion videos and approximating the specified image with a linear combination of the precomputed videos. Our method allows the user to efficiently generate the explosion animation with the desired styles. | |||||||||
| 書誌レコードID | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
| 収録物識別子 | AA12628338 | |||||||||
| 書誌情報 |
研究報告デジタルコンテンツクリエーション(DCC) 巻 2022-DCC-32, 号 10, p. 1-5, 発行日 2022-11-11 |
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| ISSN | ||||||||||
| 収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
| 収録物識別子 | 2188-8868 | |||||||||
| Notice | ||||||||||
| SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||
| 出版者 | ||||||||||
| 言語 | ja | |||||||||
| 出版者 | 情報処理学会 | |||||||||