ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.63
  3. No.11

学習者の匿名音声干渉を利用したオンライン授業の実施と考察

https://doi.org/10.20729/00222133
https://doi.org/10.20729/00222133
f7ea29b4-2981-4eeb-8bf8-ea2ff76710a6
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6311002.pdf IPSJ-JNL6311002.pdf (1.6 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2022-11-15
タイトル
タイトル 学習者の匿名音声干渉を利用したオンライン授業の実施と考察
タイトル
言語 en
タイトル Implementation and Discussion of an Online Class Using Anonymous Audio Interference by Learners
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集:エンタテインメントコンピューティング] オンライン授業,音声干渉,ネットワークサービス,授業支援ツール
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20729/00222133
ID登録タイプ JaLC
著者所属
東京都立大学
著者所属(英)
en
Tokyo Metropolitan University
著者名 馬場, 哲晃

× 馬場, 哲晃

馬場, 哲晃

Search repository
著者名(英) Tetsuaki, Baba

× Tetsuaki, Baba

en Tetsuaki, Baba

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 Covid-19によって,多くの教育機関がオンライン授業への対応を余儀なくされた.対面授業とオンライン授業の比較は多くの研究がなされる一方で,オンライン授業では様々なデジタルツールの活用がなされる等,多様な取り組み方法が継続的に実践・検討されている.本稿では,著者が2020年度から開発を開始した音声リアクション・コメント読み上げ共有システムCommentableに対し,学習者による匿名の音声干渉(本稿では特に音声による学生と教員間のインタラクションを指す)機能を利用することで,一部授業では音声なしよりも音声付き投稿が多用されたことや,投稿ログとアンケート結果から授業への参画度向上が示されたことを報告する.一方で,音声干渉機能は200人規模の授業には不向きであるほか,小規模,中規模授業であっても教師および学習者同士が協調し本機能を活用する必要があることがアンケート結果から示された.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Covid-19 has forced many educational institutions to adapt to online classes. While many studies have been conducted to compare face-to-face classes and online classes, various approaches are continuously being practiced and examined, including the use of various digital tools in online classes. In this paper, we report on a voice comment and reaction sharing system, Commentable, which the author started to develop in FY2020. In addition, the posting logs and questionnaire results showed that the number of students participating in the class increased. On the other hand, the questionnaire results indicate that the voice interference function is not suitable for classes with 200 students, and that teachers and learners need to cooperate with each other to use this function even in small and medium-sized classes.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 63, 号 11, p. 1585-1594, 発行日 2022-11-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
サプリメンタルコンテンツ
関連タイプ isSupplementedBy
識別子タイプ URI
関連識別子 http://id.nii.ac.jp/1012/00000062/
言語 ja
関連名称 学習者の匿名音声干渉を利用したオンライン授業の実施と考察(Supplementary material)
言語 en
関連名称 Implementation and Discussion of an Online Class Using Anonymous Audio Interference by Learners(Supplementary material)
公開者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:41:35.595797
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3