| Item type |
Symposium(1) |
| 公開日 |
2022-11-04 |
| タイトル |
|
|
タイトル |
ゲーム性向上のための大貧民ディール調整の提案 |
| タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
Adjustments of Deals of Daihinmin for game utilities |
| 言語 |
|
|
言語 |
jpn |
| キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
大貧民 |
| キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ディール |
| キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
ゲーム性 |
| 資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
|
資源タイプ |
conference paper |
| 著者所属 |
|
|
|
群馬工業高等専門学校 |
| 著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
National Institute of Technology (KOSEN), Gunma College |
| 著者名 |
下澤, 健太
荒川, 達也
|
| 著者名(英) |
Kenta, Shimosawa
Tatsuya, Arakawa
|
| 論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
大貧民のディールを調整することにより、ゲーム性の向上その他付加価値を付与する手法を提案する.本稿ではそのための第一歩として、ディールの際の各プレイヤーの手札内の階段やペアの出現確率を操作することにより、ゲーム性にどのような影響が見られるか検討する。 |
| 論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
We propose a method that implements some added value such as game utilities by adjusting deals of Daihinmin. In this article, we study the effect of manipulations for probabilities of steps or pairs in the deals on the entertainingness of the Daihinmin games. |
| 書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2022論文集
巻 2022,
p. 192-198,
発行日 2022-11-04
|
| 出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |