ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. ゲームプログラミングワークショップ(GPWS)
  4. 2022

UCTに方策勾配法を用いるガイスターAIの研究

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/221994
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/221994
621d2802-d729-4bbb-bc0a-a7199b9bd09d
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GPWS2022011.pdf IPSJ-GPWS2022011.pdf (1.4 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2022-11-04
タイトル
タイトル UCTに方策勾配法を用いるガイスターAIの研究
タイトル
言語 en
タイトル A Study on Geister AI using the policy gradient method for UCT
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 不完全情報ゲーム
キーワード
主題Scheme Other
主題 ガイスター
キーワード
主題Scheme Other
主題 UCT
キーワード
主題Scheme Other
主題 モンテカルロ木探索
キーワード
主題Scheme Other
主題 方策勾配法
キーワード
主題Scheme Other
主題 早指しAgent
キーワード
主題Scheme Other
主題 AokiUCT
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
松江工業高等専門学校
著者所属(英)
en
National Institute of Technology, Matsue College
著者名 青木, 蓮樹

× 青木, 蓮樹

青木, 蓮樹

Search repository
橋本, 剛

× 橋本, 剛

橋本, 剛

Search repository
著者名(英) Aoki, Renju

× Aoki, Renju

en Aoki, Renju

Search repository
Hashimoto, Tsuyoshi

× Hashimoto, Tsuyoshi

en Hashimoto, Tsuyoshi

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ガイスターはチェスに似たルールのボードゲームであり,2017 年からAI 大会が開催され,不完全情報ゲームのテストベッドとして注目されている.2021 年に開催された大会では,方策勾配法を用いたAI が優勝している.このAI は探索を用いないため,探索を用いることでより強いAI を実現できると考えられる.本研究では,探索アルゴリズムのUCT(Upper Confidence Tree) に方策勾配法で求まる行動確率を用いる手法をいくつか提案し,対戦実験によってそれらの性能を評価する.実験結果から,優勝したAI を上回る強さの手法が確認できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Geister is a board game with rules similar to chess, and has attracted attention as a test bed for incomplete information games, with AI competitions beginning in 2017. The 2021 competition was won by an AI using the policy gradient method. Since this AI does not use search, it is believed that using search can achieve a stronger AI. In this study, we propose several methods that use action probabilities obtained by the policy gradient method for UCT(Upper Confidence Tree) of search algorithms, and evaluate their performance through competitive experiments. The experimental results confirmed a method stronger than the AI that won the competition.
書誌情報 ゲームプログラミングワークショップ2022論文集

巻 2022, p. 68-73, 発行日 2022-11-04
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 13:55:07.485390
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3