| Item type |
Symposium(1) |
| 公開日 |
2022-11-04 |
| タイトル |
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タイトル |
シミュレーションモデルの追加拡張が可能な新しいデジタルカーリングシステムの構築 |
| タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Developing New Digital Curling System that is Extendable with Additional Simulation Models |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
カーリング |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
デジタルカーリング |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
シミュレーション |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
システム開発 |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
| 著者所属 |
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電気通信大学 |
| 著者所属(英) |
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en |
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The University of Electro-Communications |
| 著者名 |
上原, 嘉織
伊藤, 毅志
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| 著者名(英) |
Kaoru, Uehara
Takeshi, Ito
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| 論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年カーリングのストーンの物理的挙動のメカニズムに迫るべく,ストーンの精緻な計測が行われるようになっている.そのような観測データを参考に比較的現実に近いカーリングシミュレーションモデルが提案されている.当研究室で開発しているデジタルカーリングにおいては,カーリングAI 開発,対戦用システムとして,実際のカーリングに近づいた新しいシミュレーションモデルをいち早く取り入れる必要があるが,一方で従来システムにおいて新しいシミュレーションモデルを取り入れる拡張は設計上困難であった.本研究ではシステムの設計を見直し,シミュレーションモデルの継続的な追加拡張に対応し,更に氷面の動的変化への対応も可能とした,新しいデジタルカーリングシステムの構築を行った. |
| 論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, precise measurements of stones have been carried out in order to understand the mechanism of the physical behavior of stones in curling. A curling simulation model that is relatively close to reality has been proposed based on the observed data obtained in such studies. The Digital Curling system that have been developed in our laboratory for curling AI development and competition needs to quickly incorporate new simulation models that are closer to actual curling. On the other hand, it has been difficult to extend conventional systems to incorporate new simulation models by design. In this study, a new Digital Curling system was developed to accommodate continuous additions to the simulation model and to respond to dynamic changes in the ice surface. |
| 書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2022論文集
巻 2022,
p. 61-67,
発行日 2022-11-04
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| 出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |