| Item type |
Symposium(1) |
| 公開日 |
2022-11-04 |
| タイトル |
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タイトル |
一般化二人七並べに対する線形時間アルゴリズム |
| タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Linear time algorithm for generalized 2-player Shichinarabe |
| 言語 |
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言語 |
jpn |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
組合せゲーム |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
完全情報ゲーム |
| キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
ゲームの解析 |
| 資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
| 著者所属 |
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九州大学 |
| 著者所属 |
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国立情報学研究所 |
| 著者所属(英) |
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en |
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Kyushu university, Motooka, Fukuoka 101–0062, Japan |
| 著者所属(英) |
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en |
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National Institute of Informatics, Chiyoda, Tokyo 101–8430, Japan |
| 著者名 |
木谷, 裕紀
末續, 鴻輝
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| 著者名(英) |
Hironori, kiya
Koki, Suetsugu
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| 論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本稿では全国で広く遊ばれるトランプゲーム「七並べ」の解析を行う.七並べの勝利条件は「手札を全て出し切った場合に勝ち」というルールと「(全ての)相手プレイヤが(規定回数以上の)パス(手番時に札を出さないor 出せない)を行なったら負け」の二つがあるが,著者らの過去の研究によって勝利条件を後者に限定した場合の完全解析の結果が知られている[8].一方で両方の性質を持つゲームの現実的な時間での解析は七並べに限らず知られていない.本稿では,両方の勝利条件を含めた線形時間アルゴリズムを作成する. |
| 論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In this paper, we investigate a famous card game, Shichinarabe. The winning conditions of Shichinarabe are playing out all the cards in his/her hand or forcing the opponent to pass more times than allowed. The authors have studied the case where the winning condition is restricted to the latter. On the other hand, games with both conditions as winning conditions have not been studied yet. In this paper, we show a linear time algorithm for determining which player has a winning strategy for the case where both conditions are winning conditions. |
| 書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2022論文集
巻 2022,
p. 29-34,
発行日 2022-11-04
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| 出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |