@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00221987,
 author = {吉岡, 陸 and 櫻井, 祐子 and 小山, 聡 and 篠田, 正人 and Riku, Yoshioka and Yuko, Sakurai and Satoshi, Oyama and Masato, Shinoda},
 book = {ゲームプログラミングワークショップ2022論文集},
 month = {Nov},
 note = {本論文では,数当てゲームおいて,回答者に対して失敗コストを導入した新たなゲームを提案し,そのゲームでの戦略を分析する.より具体的には,出題者はn 個の数字から1 つ選び,回答者はその数字を当てるという数当てゲームにおいて,回答者は数字を当てれば報酬を得られる一方で,失敗する度にペナルティを支払わなければならないとする.本論文では,このゲームで,出題者のMin-Max 戦略と回答者のMax-Min 戦略を数学的に算出するだけでなく,Minimax Q 学習とクラウドソーシングを用いたアンケートを用いて分析を行う., We propose a new variant of number-guessing games by cost of failure then consider the strategies in this game. In more detail, a codemaker selects 1 number from 1 to n as her private information then a codebreaker guesses the number. While a codebreaker receives the the number as her reward When she hits the number selected by codemaker, she have to pay a cost for each failed guess. We first mathematically obtain a codemaker’s Min-Max strategy and a codebreaker’s Max-Min strategy and explore them using Minimax Q Learning. We also show the experimental result using crowdsourcing.},
 pages = {25--28},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {報酬と失敗コストを導入した数当てゲーム},
 volume = {2022},
 year = {2022}
}