Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2022-11-04 |
タイトル |
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タイトル |
報酬と失敗コストを導入した数当てゲーム |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Number-Guessing Game introducing a Reward and a Failure Cost |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
数当てゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
報酬 |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
失敗コスト |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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名古屋工業大学 |
著者所属 |
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名古屋工業大学 |
著者所属 |
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北海道大学 |
著者所属 |
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奈良女子大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Nagoya Institute of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Nagoya Institute of Technology |
著者所属(英) |
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en |
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Hokkaido University |
著者所属(英) |
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en |
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Nara Women's University |
著者名 |
吉岡, 陸
櫻井, 祐子
小山, 聡
篠田, 正人
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著者名(英) |
Riku, Yoshioka
Yuko, Sakurai
Satoshi, Oyama
Masato, Shinoda
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
本論文では,数当てゲームおいて,回答者に対して失敗コストを導入した新たなゲームを提案し,そのゲームでの戦略を分析する.より具体的には,出題者はn 個の数字から1 つ選び,回答者はその数字を当てるという数当てゲームにおいて,回答者は数字を当てれば報酬を得られる一方で,失敗する度にペナルティを支払わなければならないとする.本論文では,このゲームで,出題者のMin-Max 戦略と回答者のMax-Min 戦略を数学的に算出するだけでなく,Minimax Q 学習とクラウドソーシングを用いたアンケートを用いて分析を行う. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
We propose a new variant of number-guessing games by cost of failure then consider the strategies in this game. In more detail, a codemaker selects 1 number from 1 to n as her private information then a codebreaker guesses the number. While a codebreaker receives the the number as her reward When she hits the number selected by codemaker, she have to pay a cost for each failed guess. We first mathematically obtain a codemaker’s Min-Max strategy and a codebreaker’s Max-Min strategy and explore them using Minimax Q Learning. We also show the experimental result using crowdsourcing. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2022論文集
巻 2022,
p. 25-28,
発行日 2022-11-04
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |