@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00022030,
 author = {佐野, 範佳 and 寺嶌立太 and 手嶋, 茂晴 and 山崎, 知彦 and 原田, 義久 and 鈴木, 幹雄 and 坂, 守 and Noriyoshi, Sano and Ryuta, Terashima and Shigeharu, Teshima and Tomohiko, Yamazaki and Yoshihisa, Harata and Mikio, Suzuki and Mamoru, Ban},
 issue = {6(1993-SE-096)},
 month = {Jan},
 note = {自動車用コンピュータ(EUC)のための仕様記述方法を提案し、その記述例について述べる。近年、ECUソフトウェアの品質をより高めるための計算機支援技術が求められるようになってきた。本稿では、ECUによる自動車制御の特徴と開発スタイルを分析し、ECU仕様記述の要件を述べた後、制御タイミングおよび信号間の因果関係を図形表現する方法について提案する。本仕様記述方法では、信号変化であるイベントをノード、イベント間の因果関係をエッジで表し、因果関係のないイベント間には陽に順序を設定できるようにしている。仕様項目別にかつ段階的に分割して仕様を記述できるため、現状のECU仕様書に近い記述が可能であり、本仕様記述方法は使用者にとって馴染み易く使い易いものである。, We discuss a graphical form to describe specifications about timing and causality for automotive Electronic Control Unit (ECU), and present examples of the specifications. We analyze features of the automotive controls, ECU development style and requirements for describing the specifications of ECUs, and we propose a new graphical form of specifications of ECUs. In the graphical form, a event which means signal changing is represented by a node, a causality between events is represented by edges, and a temporal relations are defined between events without a causality. Our method describing specifications is useful for conventional users because it is possible to describe them incrementally and separately like the conventional specific documents.},
 title = {自動車用コンピュータにおける制御タイミング仕様記述方法の検討},
 year = {1994}
}