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自動車用コンピュータにおける制御タイミング仕様記述方法の検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/22030
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/22030cf5af505-2f45-466a-9283-dbdb6de316fc
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 1994 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 1994-01-20 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | 自動車用コンピュータにおける制御タイミング仕様記述方法の検討 | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | A Graphical Form to describe Specifications about Timing and Causality for Automotive Computers | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
(株)豊田中央研究所 | ||||||||
著者所属 | ||||||||
アイシン精機(株) | ||||||||
著者所属 | ||||||||
アイシン精機(株) | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R & D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R & D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R & D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R & D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Toyota Central R & D Labs., Inc. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
AISIN SEIKI CO., Ltd. | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
AISIN SEIKI CO., Ltd. | ||||||||
著者名 |
佐野, 範佳
寺嶌立太
手嶋, 茂晴
山崎, 知彦
原田, 義久
鈴木, 幹雄
坂, 守
× 佐野, 範佳 寺嶌立太 手嶋, 茂晴 山崎, 知彦 原田, 義久 鈴木, 幹雄 坂, 守
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著者名(英) |
Noriyoshi, Sano
Ryuta, Terashima
Shigeharu, Teshima
Tomohiko, Yamazaki
Yoshihisa, Harata
Mikio, Suzuki
Mamoru, Ban
× Noriyoshi, Sano Ryuta, Terashima Shigeharu, Teshima Tomohiko, Yamazaki Yoshihisa, Harata Mikio, Suzuki Mamoru, Ban
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 自動車用コンピュータ(EUC)のための仕様記述方法を提案し、その記述例について述べる。近年、ECUソフトウェアの品質をより高めるための計算機支援技術が求められるようになってきた。本稿では、ECUによる自動車制御の特徴と開発スタイルを分析し、ECU仕様記述の要件を述べた後、制御タイミングおよび信号間の因果関係を図形表現する方法について提案する。本仕様記述方法では、信号変化であるイベントをノード、イベント間の因果関係をエッジで表し、因果関係のないイベント間には陽に順序を設定できるようにしている。仕様項目別にかつ段階的に分割して仕様を記述できるため、現状のECU仕様書に近い記述が可能であり、本仕様記述方法は使用者にとって馴染み易く使い易いものである。 | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | We discuss a graphical form to describe specifications about timing and causality for automotive Electronic Control Unit (ECU), and present examples of the specifications. We analyze features of the automotive controls, ECU development style and requirements for describing the specifications of ECUs, and we propose a new graphical form of specifications of ECUs. In the graphical form, a event which means signal changing is represented by a node, a causality between events is represented by edges, and a temporal relations are defined between events without a causality. Our method describing specifications is useful for conventional users because it is possible to describe them incrementally and separately like the conventional specific documents. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10112981 | |||||||
書誌情報 |
情報処理学会研究報告ソフトウェア工学(SE) 巻 1994, 号 6(1993-SE-096), p. 137-144, 発行日 1994-01-20 |
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Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |