@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00220003, author = {近藤, 昭宏 and 阿倍, 博信 and Akihiro, Kondo and Hironobu, Abe}, issue = {5}, month = {Sep}, note = {ブログや SNS などの CGM (Consumer Generated Media) が増えており,旅行に関するユーザ発信の情報も増えている.このようなユーザ発信の情報は UGC (User Generated Contents) と呼ばれており,これらを活用した推薦システムの研究が行われている.しかし,UGC はユーザによって信憑性,質などの個人差が課題である.そこで,本研究では,観光スポット推薦システム構築を目的として,ブログの解析に基づくブロガーの信憑性のスコアリング方式を提案する.具体的には,ブログから得られるメタデータやブログの内容から複数の指標を定義することによってブロガーの信憑性のスコアリングを行う., CGM (Consumer Generated Media) such as blogs and SNS is increasing, and information generated by users regarding travel is also increasing. Such user-generated information is called UGC (User Generated Contents). A UGC-based recommendation system has been studied. However, UGC has issues of individual differences such as authenticity and quality depending on the user. Therefore, in this research, we propose a blogger authenticity scoring method based on blog analysis for the purpose of constructing a tourist spot recommendation system. Specifically, blogger authenticity is scored by defining multiple indicators from the metadata obtained from the blog and the content of the blog.}, title = {観光スポット推薦システムに向けたブロガーの信憑性のスコアリング方式}, year = {2022} }