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  1. 研究報告
  2. ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
  3. 2022
  4. 2022-HCI-199

MRHMDを用いた購買促進ショート動画提示システムの開発

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/219134
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/219134
8b54e443-79ab-41ff-9c74-a632030e812e
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-HCI22199010.pdf IPSJ-HCI22199010.pdf (511.2 kB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-08-15
タイトル
タイトル MRHMDを用いた購買促進ショート動画提示システムの開発
タイトル
言語 en
タイトル Development of a purchase promotion short video presentation system using MRHMD
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 情報提示1
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
武蔵野大学データサイエンス学部
著者所属
武蔵野大学データサイエンス学部
著者所属(英)
en
Faculty of Data Science, Musashino University
著者所属(英)
en
Faculty of Data Science, Musashino University
著者名 赤嶺, 佳名子

× 赤嶺, 佳名子

赤嶺, 佳名子

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中村, 亮太

× 中村, 亮太

中村, 亮太

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著者名(英) Kanakao, Akamine

× Kanakao, Akamine

en Kanakao, Akamine

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Ryota, Nakamura

× Ryota, Nakamura

en Ryota, Nakamura

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 現在,各 SNS プラットフォームにてショート動画サービスが配信されており,短い時間でユーザに有益な情報を提供している.ユーザは,日常的にショート動画を視聴しながら,商品情報の獲得や商品同士の比較検討を行っている.本研究では実店舗での商品購入において,頭部に装着した光学透過型ヘッドマウントディスプレイを通して商品を見た際に,商品にショート動画を重畳表示し,ユーザに商品に関する情報を提供することが可能なシステムを開発している.本稿では,上記デバイスを用いた購買促進のためのショート動画提示システムの実装方法ならびに TikTok 上の各ショート動画のエンゲージメントなどの付属情報を分析し,商品紹介に有効な動画選定アルゴリズムについて検討した結果を示す.TikTok の動画を分析した結果,商品紹介に適した動画には再生回数の多さよりもエンゲージメント率に特徴がみられることを確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Short clip distributed on social networking sites such as TikTok provide users with useful information in a short time. Users routinely watch short videos to collect information about products and compare them. We are developing a system that can provide users with product information by displaying short videos near the product when they view the product using an OST-HMD (MRHMD) in an actual in-store product purchasing scenario. In this paper, we show how to implement a system that presents short videos to promote purchasing using MRHMD, and the results of a survey on the characteristics of videos on TikTok that are useful for introducing products. As a result of the analysis, we confirmed that videos suitable for product introduction are characterized by engagement rate rather than the number of views.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA1221543X
書誌情報 研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)

巻 2022-HCI-199, 号 10, p. 1-4, 発行日 2022-08-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8760
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 14:54:43.959181
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