ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. ソフトウェア工学(SE)
  3. 2022
  4. 2022-SE-211

ペアリングにおける成果物の改善・改悪に関する学習行動と対話の分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/219046
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/219046
0a23a136-91c2-46f8-9644-867d16ae4d1c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SE22211020.pdf IPSJ-SE22211020.pdf (1.8 MB)
Copyright (c) 2022 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
SE:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-07-21
タイトル
タイトル ペアリングにおける成果物の改善・改悪に関する学習行動と対話の分析
タイトル
言語 en
タイトル Analysing Learning Behaviors and Interactions Regarding Improvement or Deterioration of Artifacts in Pair Modeling
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属
玉川大学
著者所属
広島市立大学
著者所属
広島市立大学
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Tamagawa University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者所属(英)
en
Hiroshima City University
著者名 西尾, 俊紀

× 西尾, 俊紀

西尾, 俊紀

Search repository
毛利, 考佑

× 毛利, 考佑

毛利, 考佑

Search repository
田中, 昂文

× 田中, 昂文

田中, 昂文

Search repository
岡本, 勝

× 岡本, 勝

岡本, 勝

Search repository
松原, 行宏

× 松原, 行宏

松原, 行宏

Search repository
著者名(英) Toshiki, Nishio

× Toshiki, Nishio

en Toshiki, Nishio

Search repository
Kousuke, Mouri

× Kousuke, Mouri

en Kousuke, Mouri

Search repository
Takafumi, Tanaka

× Takafumi, Tanaka

en Takafumi, Tanaka

Search repository
Masaru, Okamoto

× Masaru, Okamoto

en Masaru, Okamoto

Search repository
Yukihiro, Matsubara

× Yukihiro, Matsubara

en Yukihiro, Matsubara

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 昨今,デジタル教科書システムや様々な演習支援システムが教育機関に導入され,教育・学習改善の為にログを収集・分析する研究が行われてきた.また,概念モデリングの講義において,理解度の差が生じる事を防ぐためにグループワークを演習に取り入れる研究が行われており,学習者の理解度に基づいた効果的なペアリング手法が提案されてきた.しかしながら,従来のペアリング手法に関する研究では,演習の成果物や教科書の閲覧状況といった学習行動のログのみを用いており,議論中の対話については考慮されていなかった.従って,ペアワーク中の対話が成果物の改善・改悪にどのような影響を与えているかが不明瞭である課題がある.そこで,本研究ではペアワーク中の対話のログを収集し,学習行動のログとともに分析する事で成果物の改善・改悪の原因を調査する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, digital textbook systems and various exercise support systems have been introduced to educational institutions, and research has been conducted to collect and analyze logs in order to improve teaching and learning. In addition, research has been conducted to incorporate group work into exercises in order to prevent differences in the level of understanding in conceptual modeling lectures, and effective pairing methods have been proposed based on the learners' level of understanding. However, conventional pairing methods only use logs of learning behaviors, such as the results of exercises and textbook reading, and do not take into account the dialogue during the discussion. Therefore, it is unclear how the dialogue during pair work affects the improvement or revision of the artifacts. Therefore, in this study, we collect the logs of dialogues during pair work and analyze them together with the logs of learning behaviors to investigate the causes of improvement and deterioration of artifacts.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10112981
書誌情報 研究報告ソフトウェア工学(SE)

巻 2022-SE-211, 号 20, p. 1-6, 発行日 2022-07-21
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8825
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 14:56:39.213698
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3