@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00218556, author = {邱, 倩如 and 大谷, まゆ and 岩崎, 祐貴}, issue = {3}, month = {Jun}, note = {配色はデザインにおいて重要な役割をもち,色の組み合わせはユーザーに与える印象に大きな影響がある.しかし,広告ランディングページにはボタンやテキストなど複数のデザイン要素があり,配色を決めることはデザイナーにとって困難な作業である.本論文では広告ランディングページの配色の推薦と色変換を目的とし,広告効果を考慮した配色推薦の学習方法を提案する.また,広告ランディングページを対象として指定されたデザイン要素の色変換システムを実装した.さらに,グラフィックデザイナーや一般のユーザーから定性的な評価データを収集して配色推薦システム及び推薦結果の有効性を検証した., Color plays an important role in users' attitudes and purchase intentions in the context of advertising. In landing page design, designers usually struggle with getting appropriate color palettes for multiple design elements, such as buttons, texts, and icons. Therefore, we build a color recommendation system for landing page design. To learn different color palettes for each design element instead of a single palette for the overall design, we use a color sequence combining multiple color palettes of design elements. We train a masked color model for color sequence completion and advertising performance prediction. Further, the system allows users to recolor a specified element in the landing page image based on recommended colors. We conduct user studies by collecting qualitative evaluation data from professional graphic designers and non-designers separately, which validates the usability of the proposed color recommendation system and the recommended results for landing page design.}, title = {広告ランディングページにおける配色推薦}, year = {2022} }