ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. エンタテインメントコンピューティング(EC)
  3. 2022
  4. 2022-EC-64

モード選択と手指動作入力を用いた対話的なアバターのモーション制御

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218329
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218329
ee9808e1-8853-4219-8ff6-34a74b4472c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-EC22064004.pdf IPSJ-EC22064004.pdf (3.5 MB)
Copyright (c) 2022 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
EC:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-06-09
タイトル
タイトル モード選択と手指動作入力を用いた対話的なアバターのモーション制御
タイトル
言語 en
タイトル Live Control of Avatar Motion Using Mode Selection and Hand Movement Input
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体運動・計測
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京大学大学院学際情報学府
著者所属
東京大学大学院情報学環
著者所属
東京大学大学院情報学環
著者所属
九州大学大学院システム情報科学研究院
著者所属
東京大学大学院学際情報学府/東京大学大学院情報学環
著者所属(英)
en
Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo
著者所属(英)
en
Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
著者所属(英)
en
Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
著者所属(英)
en
Graduate School of Information Science and Electrical Engineering, Kyushu University
著者所属(英)
en
Graduate School of Interdisciplinary Information Studies, The University of Tokyo / Interfaculty Initiative in Information Studies, The University of Tokyo
著者名 荒巻, 美南海

× 荒巻, 美南海

荒巻, 美南海

Search repository
ハウタサー, リアリ

× ハウタサー, リアリ

ハウタサー, リアリ

Search repository
韓, 燦教

× 韓, 燦教

韓, 燦教

Search repository
福嶋, 政期

× 福嶋, 政期

福嶋, 政期

Search repository
苗村, 健

× 苗村, 健

苗村, 健

Search repository
著者名(英) Minami, Aramaki

× Minami, Aramaki

en Minami, Aramaki

Search repository
Ari, Hautasaari

× Ari, Hautasaari

en Ari, Hautasaari

Search repository
Changyo, Han

× Changyo, Han

en Changyo, Han

Search repository
Shogo, Fukushima

× Shogo, Fukushima

en Shogo, Fukushima

Search repository
Takeshi, Naemura

× Takeshi, Naemura

en Takeshi, Naemura

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 バーチャルなコミュニケーションが活発化している昨今では,幅広い層の人々がアバターを用いたライブ配信活動を行っている.アバターの体を操作するには,モーションキャプチャを行うか,あらかじめ用意したモーションを再生するのが一般的だが,前者にはそのコストの高さや導入のしにくさ,後者には表現の幅の狭さという課題がある.そこで,キー入力によるモード選択と手指動作入力を組み合わせ,アバターを手軽かつ表現力豊かに操作できる手法を提案する.キー入力を用いてモーションを再生するベースラインとこれらの提案手法を比較することによって,有効性の評価を行なった結果,ベースラインよりも提案手法を用いたほうがより配信を観たいと感じさせられることが示された.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 As virtual communication has become increasingly active in recent years, a wide range of people are engaged in live-streaming activities using avatars. In general, avatars are manipulated either by motion capture or by playing back pre-defined motions. However, the former approach is costly and difficult to implement, while the latter has limited range of expression. We propose a method to easily and expressively manipulate avatars by combining keyboard mode selection and hand motion input. We evaluated the effectiveness of the proposed method by comparing it with a baseline method that uses keyboard input to play back pre-defined motions, and found that viewers are more likely to prefer a broadcast where the avatar motions are produced with the proposed method compared to the baseline method.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12049625
書誌情報 研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)

巻 2022-EC-64, 号 4, p. 1-6, 発行日 2022-06-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8914
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:11:15.863542
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3