ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. エンタテインメントコンピューティング(EC)
  3. 2022
  4. 2022-EC-64

ゲーム実行中のプレイヤーの心拍情報と顔画像の記録と分析-QOL(Quality of Life)の客観的な計測に向けて-

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218328
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/218328
253cc210-8411-4b45-b7cc-823287531086
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-EC22064003.pdf IPSJ-EC22064003.pdf (3.3 MB)
Copyright (c) 2022 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
EC:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-06-09
タイトル
タイトル ゲーム実行中のプレイヤーの心拍情報と顔画像の記録と分析-QOL(Quality of Life)の客観的な計測に向けて-
タイトル
言語 en
タイトル Recording and Analysis of Heart Rate Information and Facial Images of Players during Game Execution-Toward Measurement of QOL(Quality of Life)-
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 身体運動・計測
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
京都大学学術情報メディアセンター
著者所属
京都大学学術情報メディアセンター
著者所属
京都大学学術情報メディアセンター
著者所属
京都大学学術情報メディアセンター
著者所属
京都大学学術情報メディアセンター
著者所属(英)
en
Academic Center for Computing Media Studies, Kyoto Univ.
著者所属(英)
en
Academic Center for Computing Media Studies, Kyoto Univ.
著者所属(英)
en
Academic Center for Computing Media Studies, Kyoto Univ.
著者所属(英)
en
Academic Center for Computing Media Studies, Kyoto Univ.
著者所属(英)
en
Academic Center for Computing Media Studies, Kyoto Univ.
著者名 上田, 博唯

× 上田, 博唯

上田, 博唯

Search repository
中村, 裕一

× 中村, 裕一

中村, 裕一

Search repository
近藤, 一晃

× 近藤, 一晃

近藤, 一晃

Search repository
下西, 慶

× 下西, 慶

下西, 慶

Search repository
小幡, 佳奈子

× 小幡, 佳奈子

小幡, 佳奈子

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 日常生活における情動変化を簡便に計測することができる具体的な手法を導き出し,QOL の向上などに役立てることのできる技術に結びつけることを目的として,ゲーム実行中のプレイヤーの心拍情報と顔画像を記録して分析するという実験を行った.ゲームとしては適度の緊張感があり,達成感や落胆などが比較的短時間に何度も現れるということを期待してテトリスを選定した.ゲームの緊迫度と心拍変動 (SDNN:standard deviation of NN intervals) との間に一定の関連があるというようなことが観察された.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 An experiment was conducted in which heart rate information and facial images of players were recorded and analyzed during game execution. The purpose is to derive a convenient method that can easily measure emotional changes in daily life, can be used to improve quality of life. Tetris was selected as the game because it has a moderate level of tension, and the sense of accomplishment and disappointment appear many times in a relatively short period of time. A correlation between game tension and heart rate variability (SDNN) was observed.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12049625
書誌情報 研究報告エンタテインメントコンピューティング(EC)

巻 2022-EC-64, 号 3, p. 1-6, 発行日 2022-06-09
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8914
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:11:16.899419
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3