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  1. 論文誌(トランザクション)
  2. デジタルプラクティス(TDP)
  3. Vol.3
  4. No.2

地域限定クーポンの利用履歴による社会関係資本の多寡推定

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/217749
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/217749
1dc15424-a200-4b85-8360-6db1add35499
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-TDP0302008.pdf IPSJ-TDP0302008.pdf (4.3 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Trans(1)
公開日 2022-04-15
タイトル
タイトル 地域限定クーポンの利用履歴による社会関係資本の多寡推定
タイトル
言語 en
タイトル Estimation of Social Capital based on User Purchase Trends Data from Electronic Coupon System
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集号投稿論文] 電子通貨, 電子クーポン, 社会関係資本, ソーシャルキャピタル, 地域活性化, 街バル
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
株式会社日立製作所 研究開発グループ
著者所属
株式会社日立製作所 研究開発グループ
著者所属
株式会社日立製作所 研究開発グループ
著者所属
コーデソリューション株式会社
著者所属(英)
en
Research & Development Group, Hitachi, Ltd.
著者所属(英)
en
Research & Development Group, Hitachi, Ltd.
著者所属(英)
en
Research & Development Group, Hitachi, Ltd.
著者所属(英)
en
Code Solutions Co., Ltd.
著者名 森木, 俊臣

× 森木, 俊臣

森木, 俊臣

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佐藤, 弘起

× 佐藤, 弘起

佐藤, 弘起

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牧, 秀行

× 牧, 秀行

牧, 秀行

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薦田, 憲久

× 薦田, 憲久

薦田, 憲久

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著者名(英) Toshiomi, Moriki

× Toshiomi, Moriki

en Toshiomi, Moriki

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Hiroki, Satoh

× Hiroki, Satoh

en Hiroki, Satoh

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Hideyuki, Maki

× Hideyuki, Maki

en Hideyuki, Maki

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Norihisa, Komoda

× Norihisa, Komoda

en Norihisa, Komoda

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 地域の飲食イベントにおける電子クーポン利用において,利用者のアカウントおよび購買情報と,社会関係資本の蓄積状況を示す指標との関係を分析した.社会関係資本は地域活性化を図る際の有用な基礎指標と目されているが,その定量化には多数の項目からなるアンケート調査が必要であり,継続的で頻度の高い調査を行うことがコスト面で困難である.そこで,電子クーポンユーザの購買情報および属性情報を分析したところ,社会関係資本の蓄積が高い上位ユーザグループの抽出に成功した.この知見を活用することで,アンケート調査などの高い調査負担を伴わずに,社会関係資本の蓄積指標を推定できる可能性を示した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The relationship between the user's account with purchase information and an indicator of social capital accumulation is clarified in the use of electronic coupons at a local food event. Though social capital is considered to be a useful basic indicator for regional vitalization, quantification of social capital requires multiple items in a questionnaire survey, and it is difficult to conduct a continuous and frequent survey due to cost. Therefore, by analyzing the purchase and attribute information of the e-coupon users, we succeeded in extracting the top user groups with high accumulation of social capital. By utilizing this knowledge, we showed the possibility of estimating the accumulation indicators of social capital without the high survey burden of questionnaires.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12894091
書誌情報 情報処理学会論文誌デジタルプラクティス(TDP)

巻 3, 号 2, p. 59-68, 発行日 2022-04-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-6484
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 15:23:33.161527
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