ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(ジャーナル)
  2. Vol.63
  3. No.4

Cellular V2X Sidelinkにおける高信頼・低遅延なスケジューリング法の提案と評価

https://doi.org/10.20729/00217607
https://doi.org/10.20729/00217607
68121653-cefa-4fa0-9375-75e3bef29855
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-JNL6304013.pdf IPSJ-JNL6304013.pdf (2.2 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Journal(1)
公開日 2022-04-15
タイトル
タイトル Cellular V2X Sidelinkにおける高信頼・低遅延なスケジューリング法の提案と評価
タイトル
言語 en
タイトル High-reliable and Low-latency Scheduling Method for Cellular V2X Sidelink
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [一般論文(推薦論文)] 高度道路交通システム,セルラV2X,サイドリンク,SPS,衝突検知,衝突回避,クラスタリング
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
ID登録
ID登録 10.20729/00217607
ID登録タイプ JaLC
著者所属
電気通信大学
著者所属
KDDI総合研究所
著者所属
KDDI総合研究所
著者所属
電気通信大学
著者所属
電気通信大学
著者所属(英)
en
The University of Electro-Communications
著者所属(英)
en
KDDI Research, Inc.
著者所属(英)
en
KDDI Research, Inc.
著者所属(英)
en
The University of Electro-Communications
著者所属(英)
en
The University of Electro-Communications
著者名 瀬川, 洋介

× 瀬川, 洋介

瀬川, 洋介

Search repository
上野, 高明

× 上野, 高明

上野, 高明

Search repository
大岸, 智彦

× 大岸, 智彦

大岸, 智彦

Search repository
湯, 素華

× 湯, 素華

湯, 素華

Search repository
小花, 貞夫

× 小花, 貞夫

小花, 貞夫

Search repository
著者名(英) Yosuke, Segawa

× Yosuke, Segawa

en Yosuke, Segawa

Search repository
Takaaki, Ueno

× Takaaki, Ueno

en Takaaki, Ueno

Search repository
Tomohiko, Ogishi

× Tomohiko, Ogishi

en Tomohiko, Ogishi

Search repository
Suhua, Tang

× Suhua, Tang

en Suhua, Tang

Search repository
Sadao, Obana

× Sadao, Obana

en Sadao, Obana

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,次世代のVehicle-to-Everything(V2X)通信手段として,LTEや5Gに代表される移動体通信を利用したCellular V2X(C-V2X)が注目されている.特に,基地局の支援なしに狭域で直接通信を行うSidelink(SL)は,車載センサでは検知できないより広範囲かつ多様な情報収集のために利用される見込みのため,SLの高信頼・低遅延化は重要な課題の1つである.これを解決するために,筆者らは先にパケット衝突検知機能を持ったスケジューリング方式の提案を行ったが,その検知能力は限定的かつより安全な無線リソースを選択するためのパケット衝突回避手法が検討されていなかった.本稿では,C-V2X SLにおいて,高信頼・低遅延なリソースの自律分散スケジューリング方式を実現するために,クラスタリングを利用したリソースの一元管理による衝突検知手法とリソース選択時のフィードバックに基づく重み付けを利用した衝突回避手法を組み合わせた方式を提案する.シミュレーション評価により,既存方式と比較して提案方式では,最も輻輳が大きい設置車両台数500台の都市環境において,パケット受信率を14.0%向上,遅延時間を10.7%削減できることを確認した.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Cellular Vehicle-to-Everything (C-V2X), as a next-generation V2X communication technique based on cellular communication that is represented by LTE and 5G, has attracted much attention recently. Sidelink (SL) of C-V2X, which is expected to disseminate various information in a wide and non-line-of-sight (NLoS) area via direct inter-vehicle communication without base stations, however, faces the challenges of high reliability and low latency. To meet these requirements, in our previous work, we have proposed a distributed scheduling method with the collision detection function, although its detection capability is limited. Therefore, in this paper we propose to combine collision avoidance (for reducing the collision probability) and collision detection (in case collisions happen). Specifically, vehicles are divided into clusters and clustering-based resource management is used to reduce collisions via the control with feedback in times of resource selection, and help collision detection via collision notification. Simulation results confirm that compared with the basic method, the proposed method improves packet reception rate by up to 14.0% and reduces latency by up to 10.7%, in the severe urban scenario with 500 vehicles.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00116647
書誌情報 情報処理学会論文誌

巻 63, 号 4, p. 1029-1041, 発行日 2022-04-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 1882-7764
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:23:54.740401
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3