ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2022
  4. 2022-CE-164

ボケとツッコミを取り入れたオンデマンド講義シナリオの提案

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/217394
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/217394
8089b725-2f14-4115-963f-6c3f84a2c625
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE22164011.pdf IPSJ-CE22164011.pdf (1.7 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-03-05
タイトル
タイトル ボケとツッコミを取り入れたオンデマンド講義シナリオの提案
タイトル
言語 en
タイトル Suggestion of On-demand lecture scenario with “Boke” and “Tsukkomi”
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
現在,公立はこだて未来大学
著者所属
現在,公立はこだて未来大学
著者所属(英)
en
Presently with Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Presently with Future University Hakodate
著者名 豊田, 哲士

× 豊田, 哲士

豊田, 哲士

Search repository
寺井, あすか

× 寺井, あすか

寺井, あすか

Search repository
著者名(英) Satoshi, Toyota

× Satoshi, Toyota

en Satoshi, Toyota

Search repository
Asuka, Terai

× Asuka, Terai

en Asuka, Terai

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ボケとツッコミを取り入れユーモアをもたせた講義シナリオの提案を行う.コロナ禍により,オンライン授業が主流となってきており,オンデマンド型授業では学習意欲を維持できるような「飽き」を生じさせない講義動画が必要とされる.本研究では,漫才のようなボケやツッコミを講義シナリオに加えることで,「飽きにくい」講義動画の作成を目的としている.そこで,講義シナリオに漫才の要素を加え,自動生成した講義内の重要語に関するボケ・ツッコミを講義シナリオに追加し,2 体のアバターに読み上げさせることで,「飽きの来ない」オンデマンド講義動画を作成した.さらに,講義動画に対する評定実験により,提案動画の「飽きにくさ」に関する検証を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The suggestion of this study is lecture scenarios with humor in mind. On-demand lectures are becoming more and more popular due to COVID19. In addition, students who can't concentrate on lectures are becoming more and more increase. One of the reasons is involved in lectures getting bored. Thus, the aim of this study is to solve this problem by adding comedy-like “Boke” and “Tsukkomi” to lecture scenarios. In addition that, this scenario is said by two avatar. In this way, The results are shown in Table 1. In addition, we conducted a grading experiment on the lecture videos. In addition, the ”boredom resistance” of the proposed videos by conducting a rating experiment on lecture videos is verified.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2022-CE-164, 号 11, p. 1-5, 発行日 2022-03-05
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:30:47.110985
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3