@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00216338,
 author = {永崎, 研宣 and 長野, 壮一 and 小風, 尚樹 and Kiyonori, Nagasaki and Soichi, Nagano and Naoki, Kokaze},
 issue = {14},
 month = {Feb},
 note = {本報告では,主として人文系学部への設置が進むデジタル・ヒューマニティーズ(人文情報学)の学部授業について論じる.本論の分析の中心となるのは,海外事例の参照に加え,国内大学におけるオムニバス授業(千葉大学)及び単独教員による授業(広島大学)の実践報告である.最後に,これらの報告を踏まえた提言を行い,今後の学部教育におけるカリキュラム設計の一助とすることを企図する., This paper mainly discusses undergraduate classes in Digital Humanities, which are increasingly being established in humanities departments in Japan. In addition to referring to overseas educational case study, the analysis of this paper is centered on reports on the practice of the omnibus class at Chiba University and the class taught by a single lecturer at Hiroshima University. Finally, recommendations based on these reports will be made to help design curricula for undergraduate Digital Humanities pedagogy in the future.},
 title = {人文系学部向け人文情報学/デジタル・ヒューマニティーズ教育のためのカリキュラムについて},
 year = {2022}
}