ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. コンピュータと教育(CE)
  3. 2022
  4. 2022-CE-163

オンライン大学等のクラス内議論のグラフマイニングによる特徴の可視化の研究

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/216224
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/216224
e5ab50d0-8ff7-41f5-aaea-cf9c3d1c9899
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CE22163018.pdf IPSJ-CE22163018.pdf (1.7 MB)
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2022-01-29
タイトル
タイトル オンライン大学等のクラス内議論のグラフマイニングによる特徴の可視化の研究
タイトル
言語 en
タイトル A Study on Visualization of Features of In-Class Discussions in Online Universities by Graph
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 研究論文セッション
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
ビジネス・ブレークスルー大学/慶應義塾大学理工学部情報工学科/アタッカーズ・ビジネススクール
著者所属
慶應義塾大学理工学部情報工学科
著者所属
慶應義塾大学理工学部情報工学科
著者所属(英)
en
Faculty of Business Administration, Business Breakthrough University / Department of Information and Computer Science, Keio University / Attackers Business School
著者所属(英)
en
Department of Information and Computer Science, Keio University
著者所属(英)
en
Department of Information and Computer Science, Keio University
著者名 伊藤, 泰史

× 伊藤, 泰史

伊藤, 泰史

Search repository
五嶋, 研人

× 五嶋, 研人

五嶋, 研人

Search repository
遠山, 元道

× 遠山, 元道

遠山, 元道

Search repository
著者名(英) Yasushi, Ito

× Yasushi, Ito

en Yasushi, Ito

Search repository
Kento, Goto

× Kento, Goto

en Kento, Goto

Search repository
Motomichi, Toyama

× Motomichi, Toyama

en Motomichi, Toyama

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 ビジネス・ブレークスルー大学(BBT 大学)をはじめ BBT グループでは,クラス内の議論は非同期かつテキストベースで行なっている.本研究では,クラス内議論への積極的な参加を評価する科目において,議論の流れの特徴を抽出し,分類する.分類された特徴量は,グラフマイニングを用いて可視化する.可視化されたもののパターンからクラスごとの学習の特徴を評価する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 At Business Breakthrough University (BBT University) and other BBT Group companies, in-class discussions are asynchronous and text-based. In this study, we extract and classify features of the discussion flow in a course that evaluates active participation in in-class discussions. The classified features are visualized using graph mining. From the patterns of what is visualized, we evaluate the characteristics of learning in each class.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10096193
書誌情報 研究報告コンピュータと教育(CE)

巻 2022-CE-163, 号 18, p. 1-8, 発行日 2022-01-29
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8930
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 15:52:30.173400
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3