@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00216075,
 author = {ウェイ, カイジ and 久野, 祐輝 and 新井, 正敏 and 天野, 英晴 and Kaijie, Wei and Yuki, Kuno and Masashi, Arai and Hideharu, Amano},
 issue = {18},
 month = {Jan},
 note = {三次元データを自動運転システムにおいて利用するために,リアルタイムでデータを処理する必要があり,デプスマップが広く使われている.コンピュータビションの分野では,デプスマップを生成するために,様々なアル ゴリズムが開発されたが,中でもステレオマッチングが広く用いられている.FPGA のプラットフォームは,性能と消費電力の点で優れており,本研究は Zynq Ultrascale+ を用いた M-KUBOS ボード上に,このアルゴリズムを実装した.設計環境としては,今後のシステムのメインテナンスを考慮し,Vitis HLS を採用した.実装したステレオマッチング IP は 5 つのモジュールから構成され,その間を AXI ストリームでデータを流す.この実装法により,性能を向上するだけでなく,リソース消費量も抑制することができる.各モジュールで入力されたデータから自動的に必要 ビットサイズを検知することで,さらに性能を上げ,リソース消費量を抑制できる.Vitis HLS 2020.1 の結果により,1920 × 1080 のイメージについて,構築したシステムはおよそ 45.45fps が達成できた.リアルタイムでステレオマッチングが可能であり,GPU Tegra X2 の結果と比べ,1.28 倍の高速化を達成した., To make full use of stereo data in autonomous driving system, the techniques to generate depth-map in real-time are necessary for the users. Semi-Global Matching(SGM) has been widely accepted to derive depth information in the field of computer vision. Generally, GPU is always an acceptable choice to meet the requirements of real-time. However, the high energy and resource consumption on GPU brings a burden on edge devices. Thus, FPGA has been a promising platform for its benefit of energy efficiency and high-speed performance. With considering the maintenance, we choose Vitis HLS 2020.1 as our tool and achieve 45.45 fps on the input source of 1920 × 1080, which is 1.28× faster than the performance on GPU Tegra X2.},
 title = {FPGAを用いたリアルタイムステレオマッチングシステムの構築},
 year = {2022}
}