@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00216024, author = {小野, 光一 and 寺島, 美昭}, issue = {44}, month = {Jan}, note = {本研究では,非同期型で進行するソフトウェア開発演習授業を対象に SNS (Social Netowork System) を用いて行われる進捗報告から助言を行う TA (Teaching Assistant) の進捗監視手法を検討する.TA の助言範囲は計画からテストまでの各段階であり,また,参加人数は 100 人程度であることから誰がどの段階まで進行しているのか把握が困難である.そこで,各学生の進捗報告から作業遅延を計算した深刻度を使い,その数値からどのタイミングでどのような助言を行うか判断することにより多人数に対応する.本稿では,深刻度を使って助言内容について検証を行った., We propose a progress management method using teaching assistant (TA) for asynchronous software development courses. TA supports to student's progress from design to testing, and monitors about 100 student's progresses. So, it is ridiculous to understand student's development progress. Now, we propose to handle a large number of people using severity by calculating progress rate from student's development progress. In the proposed method, the timing for advising a student determines by the degree of his/her delay. We experimented for advice using severity.}, title = {多人数が参加するソフトウェア開発演習における進捗監視手法の検討}, year = {2022} }