WEKO3
アイテム
多人数が参加するソフトウェア開発演習における進捗監視手法の検討
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/216024
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/216024571244ab-7612-499b-ba64-970a69d95aeb
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
Copyright (c) 2022 by the Information Processing Society of Japan
|
|
オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2022-01-13 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
タイトル | 多人数が参加するソフトウェア開発演習における進捗監視手法の検討 | |||||||||
タイトル | ||||||||||
言語 | en | |||||||||
タイトル | A Study of Progress Management Method using TA-Bot for Software Development | |||||||||
言語 | ||||||||||
言語 | jpn | |||||||||
キーワード | ||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||
主題 | ネットワーク・データベース・ソフトウェア | |||||||||
資源タイプ | ||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||||
資源タイプ | technical report | |||||||||
著者所属 | ||||||||||
創価大学 | ||||||||||
著者所属 | ||||||||||
創価大学 | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Soka University | ||||||||||
著者所属(英) | ||||||||||
en | ||||||||||
Soka University | ||||||||||
著者名 |
小野, 光一
× 小野, 光一
× 寺島, 美昭
|
|||||||||
論文抄録 | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | 本研究では,非同期型で進行するソフトウェア開発演習授業を対象に SNS (Social Netowork System) を用いて行われる進捗報告から助言を行う TA (Teaching Assistant) の進捗監視手法を検討する.TA の助言範囲は計画からテストまでの各段階であり,また,参加人数は 100 人程度であることから誰がどの段階まで進行しているのか把握が困難である.そこで,各学生の進捗報告から作業遅延を計算した深刻度を使い,その数値からどのタイミングでどのような助言を行うか判断することにより多人数に対応する.本稿では,深刻度を使って助言内容について検証を行った. | |||||||||
論文抄録(英) | ||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||
内容記述 | We propose a progress management method using teaching assistant (TA) for asynchronous software development courses. TA supports to student's progress from design to testing, and monitors about 100 student's progresses. So, it is ridiculous to understand student's development progress. Now, we propose to handle a large number of people using severity by calculating progress rate from student's development progress. In the proposed method, the timing for advising a student determines by the degree of his/her delay. We experimented for advice using severity. | |||||||||
書誌レコードID | ||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||
収録物識別子 | AA12628338 | |||||||||
書誌情報 |
研究報告デジタルコンテンツクリエーション(DCC) 巻 2022-DCC-30, 号 44, p. 1-6, 発行日 2022-01-13 |
|||||||||
ISSN | ||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||
収録物識別子 | 2188-8868 | |||||||||
Notice | ||||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||||
出版者 | ||||||||||
言語 | ja | |||||||||
出版者 | 情報処理学会 |