@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00215916,
 author = {Jialiang, Zheng and 伊藤, 扶桑 and 楠, 房子 and 稲垣, 成哲 and Jialiang, Zheng and Fuyou, Itou and Fusako, Kusunoki and Shigenori, Inagaki},
 issue = {13},
 month = {Jan},
 note = {歴史系博物館において主流である文字と絵だけの展示解説方法では,展示物の持つ文化的背景等を学習することは難しい.とくに,子どもにとってはかなり困難であると考えられる.文字と絵という動きのない情報をテクノロジーにより面白く楽しい情報に変化させることが求められているといえる.ゲーミフィケーションの立場からのゲームデザイン要素やゲームの原則をゲーム以外の物事に応用することによって,来館者の好奇心を喚起し,文化財を親子で協調的に学習できる環境を提供したい.本研究では,AR 技術を通じて親子がコラボレーションゲームをしながら楽しく展示物の情報を学べる新しい展示手法を提案する., It is difficult for children to learn about the cultural background of the exhibits by using only text and pictures, which is the mainstream method of explanation in history museums. It is especially difficult for children. It can be said that there is a need to transform the motionless information of text and pictures into interesting and enjoyable information through technology. By applying game design elements and game principles from the standpoint of gamification to things other than games, we hope to arouse the curiosity of visitors and provide an environment where parents and children can learn about cultural properties in a cooperative manner. In this study, we propose a new exhibition method in which parents and children can enjoy learning information about the exhibits while playing a collaborative game through AR technology.},
 title = {歴史系博物館におけるARを用いた親子で体験できる展示手法の開発とデザイン},
 year = {2022}
}