@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00214201, author = {隅谷, 孝洋 and Takahiro, Sumiya}, issue = {26}, month = {Nov}, note = {LMS(Learning Management System)におけるテストや課題(本項ではまとめて課題と呼ぶ)の提出日時を分析するのに,公開日時から締め切り日時を[0,1]の区間にスケールした正規化提出日時(SSD)を考える.これにより,異なる課題における学生たちの提出状況を比較することが容易になる.分析例として,広島大学における完全オンラインでの大規模授業の確認テストをもちい,複数課題でのコース全体の提出状況を俯瞰したり,課題先送りタイプのグループを抽出したりすることができた., To analyze the submission dates of quiz and assignments in a Learning Management System (LMS), we consider Scaled Submission Date (SSD), which scales the due date from the published date to the interval [0,1]. This makes it easy to compare the submission status of students in different assignments/quiz. As an example of our analysis, we used a confirmation test in a large online class at Hiroshima University to get a bird's-eye view of the submission status of the entire course for multiple q uiz and to identify groups of students who postpone submission.}, title = {提出日時分析}, year = {2021} }