ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 研究報告
  2. 教育学習支援情報システム(CLE)
  3. 2021
  4. 2021-CLE-35

アカデミックプレゼンテーションに関する学習効果のチェックリストによる評価と対面授業有無の比較

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/214199
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/214199
f602b395-66b4-4929-a6a1-11ee5b9a7502
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-CLE21035024.pdf IPSJ-CLE21035024.pdf (1.6 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-11-27
タイトル
タイトル アカデミックプレゼンテーションに関する学習効果のチェックリストによる評価と対面授業有無の比較
タイトル
言語 en
タイトル Comparison of Learning Effectiveness on Academic Presentation with and without Face-to-Face Teaching by Checklist
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 CE一般発表セッション(2)
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
広島大学図書学術情報グループ
著者所属
広島大学情報メディア教育研究センター
著者所属
広島大学情報メディア教育研究センター
著者所属
広島大学情報メディア教育研究センター
著者所属(英)
en
Library Information Plannning Group, Hiroshima University
著者所属(英)
en
Information Media Center, Hiroshima University
著者所属(英)
en
Information Media Center, Hiroshima University
著者所属(英)
en
Information Media Center, Hiroshima University
著者名 天野, 由貴

× 天野, 由貴

天野, 由貴

Search repository
隅谷, 孝洋

× 隅谷, 孝洋

隅谷, 孝洋

Search repository
長登, 康

× 長登, 康

長登, 康

Search repository
稲垣, 知宏

× 稲垣, 知宏

稲垣, 知宏

Search repository
著者名(英) Yuki, Amano

× Yuki, Amano

en Yuki, Amano

Search repository
Takahiro, Sumiya

× Takahiro, Sumiya

en Takahiro, Sumiya

Search repository
Yasushi, Nagato

× Yasushi, Nagato

en Yasushi, Nagato

Search repository
Tomohiro, Inagaki

× Tomohiro, Inagaki

en Tomohiro, Inagaki

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 広島大学では,学部新入生必修科目「大学教育入門」を開講している.2019 年度まで,全 15 回のうち 1 回「アカデミック・プレゼンテーション」の授業を反転授業として実施していた.コロナ禍の影響もあり 2020 年度と 2021 年度はオンライン授業のみとなり,対面授業は行わなかった.課題として学生が提出したスライドのデザインをチェックリストに基づいて採点し,反転授業とオンライン授業の結果を比較検討した.動画の視聴をしたグループのほうがしなかったグループより採点結果が良かった.また,対面授業を行なった 2019 年度よりも対面授業を行なっていない 2021 年度の方が採点結果が良かった.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 ”Introduction to University Education” is a compulsory course for fresh undergraduate studentsat Hiroshima University. Until the 2019 academic year, one of the 15 classes, ”Academic Presentation,” was offered as a flipped classroom. Due to the Corona disaster, only online classes were offered in FY2020 and FY2021, and no face-to-face classes were held. In this study, slide designs submitted by students as assignments were graded based on a checklist, and the results of the flipped class and the online class were compared. The group that watched the video scored better than the group that did not. And, the score result was better in fiscal 2021 in fiscal 2019 and fiscal 2021.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12496725
書誌情報 研究報告教育学習支援情報システム(CLE)

巻 2021-CLE-35, 号 24, p. 1-6, 発行日 2021-11-27
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8620
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 16:51:56.848387
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3