@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00213489,
 author = {安, 素羅 and 水野, 慎士 and Sora, Ahn and Shinji, Mizuno},
 issue = {19},
 month = {Oct},
 note = {本研究では,オンライン上のユーザが遠方の現実空間との接点が持てることを目的として,Web ページ上で描いたキャラクタを現実空間に投影する共創型のインタラクティブプロジェクションマッピングの開発を行う.ユーザはライブ配信で投影された映像を観察する.このとき,映像は立体的かつ現実空間の物体とのオクルージョンを正しく保って投影されるため,描いたキャラクタが遠方の現実空間に登場したように観察される.ユーザは Web ページ内のボタンを介してキャラクタとのインタラクションが可能であり,遠方の現実空間にいる人もキャラクタとのインタラクションが可能となっている.このコンテンツにはインターネットが繋がればどこからでも参加可能である.世界中の様々な場所の人たちが,自分たちの描いたキャラクタを介して,オンラインおよび現実空間の人たちとコミュニケーションをすることができる.実験では海外からの参加者もほぼリアルタイムなインタラクションを楽しめることを確認した., In this research, we develop a co-creation type interactive projection mapping that projects characters drawn on a web page into a real space in order for online users to have contact with a remote real space. Users observe images projected by live distribution. Since images are projected with three-dimensional and correct occlusion between objects in the real space, drawn characters are observed as if they appeared in a remote real space. Users are able to interact with characters through buttons in a web page, and people in a remote real space are able to interact with characters from anywhere. People from various places in the world can participate in this event from anywhere if the internet is connected. In the experiment, we confirmed that participants from overseas can enjoy near-real-time interaction.},
 title = {立体的映像を用いたオンライン参加型プロジェクションマッピングの開発},
 year = {2021}
}