@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00213443,
 author = {宮原, 亮介 and 阿原, 一志 and 高橋, 昇太 and Ryosuke, Miyahara and Kazushi, Ahara and Shota, Takahashi},
 book = {ゲームプログラミングワークショップ2021論文集},
 month = {Nov},
 note = {2021 年 3 月 6,7 日に GAT2021(Game AI Tournament)において,代表的なデジタルトレーディングカードゲームであるハースストーンを題材とした大会を開催した.大会に至った経緯,レギュレーション考察,開催してわかった問題点などをまとめ,トレーディングカードゲームにおける人口知能の研究発展の一助となることを目指す., As part of the GAT2021 (Game AI Tournament) which took place on March 6th and 7th 2021, we held a tournament of Hearthstone which is one of the well-known Digital Trading Card Games (DTCGs). In this paper, we introduce how and why the tournament was held, what types of tournament regulations are adequate, and the issues that arose in the 1st tournament. Through these considerations, we aim to contribute to the development of DTCG playing agents.},
 pages = {114--116},
 publisher = {情報処理学会},
 title = {デジタルトレーディングカードゲーム大会の開催におけるレギュレーション考察},
 volume = {2021},
 year = {2021}
}