Item type |
Symposium(1) |
公開日 |
2021-11-06 |
タイトル |
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タイトル |
デジタルトレーディングカードゲーム大会の開催におけるレギュレーション考察 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Consider the Regulations of Digital Trading Card Game Tournament |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
不完全情報ゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
トレーディングカードゲーム |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
人工知能 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_5794 |
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資源タイプ |
conference paper |
著者所属 |
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明治大学 |
著者所属 |
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明治大学 |
著者所属 |
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明治大学 |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University |
著者所属(英) |
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en |
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Meiji University |
著者名 |
宮原, 亮介
阿原, 一志
高橋, 昇太
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著者名(英) |
Ryosuke, Miyahara
Kazushi, Ahara
Shota, Takahashi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
2021 年 3 月 6,7 日に GAT2021(Game AI Tournament)において,代表的なデジタルトレーディングカードゲームであるハースストーンを題材とした大会を開催した.大会に至った経緯,レギュレーション考察,開催してわかった問題点などをまとめ,トレーディングカードゲームにおける人口知能の研究発展の一助となることを目指す. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
As part of the GAT2021 (Game AI Tournament) which took place on March 6th and 7th 2021, we held a tournament of Hearthstone which is one of the well-known Digital Trading Card Games (DTCGs). In this paper, we introduce how and why the tournament was held, what types of tournament regulations are adequate, and the issues that arose in the 1st tournament. Through these considerations, we aim to contribute to the development of DTCG playing agents. |
書誌情報 |
ゲームプログラミングワークショップ2021論文集
巻 2021,
p. 114-116,
発行日 2021-11-06
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出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |