ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. ゲームプログラミングワークショップ(GPWS)
  4. 2021

予測と深層学習による特定プレイヤの模倣手法

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213440
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213440
5371599a-aa33-4ec7-8460-f3a93db1ef3c
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-GPWS2021019.pdf IPSJ-GPWS2021019.pdf (1.1 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2021-11-06
タイトル
タイトル 予測と深層学習による特定プレイヤの模倣手法
タイトル
言語 en
タイトル Method of imitate a video game player using deep learning and prediction
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 模倣学習
キーワード
主題Scheme Other
主題 BC
キーワード
主題Scheme Other
主題 GAN
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
日本工業大学
著者所属
日本工業大学
著者所属(英)
en
Nippon Institute of Technology
著者所属(英)
en
Nippon Institute of Technology
著者名 青木, 雄亮

× 青木, 雄亮

青木, 雄亮

Search repository
田村, 仁

× 田村, 仁

田村, 仁

Search repository
著者名(英) YUSUKE, AOKI

× YUSUKE, AOKI

en YUSUKE, AOKI

Search repository
HITOSHI, TAMURA

× HITOSHI, TAMURA

en HITOSHI, TAMURA

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 コンピュータゲームにおいて,人間の対戦相手としての自動プレイヤはゲーム AI の歴史の最初期から存在し,以降,人工知能分野の研究テーマとして継続的に行われている.その目的の1 つとして,人間にとって適正なレベルのAI を開発するというものがある.また,個性的な AI を生み出す目的で,ある個人の個性を学習によって得るという研究も行われている. 人工知能を用いて人間の行動を模倣することを目標とした研究は様々な分野に見られる. 本研究では,人工知能の研究を行う非営利企業 OpenAI から提供されている強化学習用プラットフォーム OpenAI Gymを用いて,ゲーム AI の学習を行う.具体的には,個人のプレイ特徴を模倣するゲーム AI を,ゲームの局面の予測を組み合わせて作成することを目標にする.このゲーム AI の研究によって,近年注目されている e スポーツ等に活用できることが考えられる.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 In computer games, automatic players as human opponents have existed since the beginning of the history of game AI, and have been an ongoing research theme in the field of artificial intelligence since then. One of the goals is to develop an AI that is appropriate for humans. In addition, research is being conducted to obtain the personality of an individual by learning, with the aim of creating a unique AI. Research aimed at imitating human behavior using artificial intelligence can be found in a variety of fields. In this research, we use OpenAI Gym, a reinforcement learning platform provided by OpenAI to train game AI. Specifically, our goal is to create a game AI that can imitate the playing characteristics of an individual, combined with the prediction of game aspects. Our research on game AI can be applied to e-sports.
書誌情報 ゲームプログラミングワークショップ2021論文集

巻 2021, p. 102-105, 発行日 2021-11-06
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 17:09:40.057443
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3