Item type |
Trans(1) |
公開日 |
2021-10-15 |
タイトル |
|
|
タイトル |
ミドルウェア製品開発に対する自動バグ修正技術の適用事例 |
タイトル |
|
|
言語 |
en |
|
タイトル |
A Case Study of Applying Automatic Program Repair Against Middleware Product |
言語 |
|
|
言語 |
jpn |
キーワード |
|
|
主題Scheme |
Other |
|
主題 |
[一般投稿論文] |
資源タイプ |
|
|
資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
|
資源タイプ |
journal article |
著者所属 |
|
|
|
九州大学 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学 |
著者所属 |
|
|
|
東京大学 |
著者所属 |
|
|
|
九州大学 |
著者所属 |
|
|
|
富士通九州ネットワークテクノロジーズ株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
富士通九州ネットワークテクノロジーズ株式会社 |
著者所属 |
|
|
|
富士通九州ネットワークテクノロジーズ株式会社 |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
The University of Tokyo |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
Kyushu University |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
FUJITSU KYUSHU NETWORK TECHNOLOGIES LIMITED |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
FUJITSU KYUSHU NETWORK TECHNOLOGIES LIMITED |
著者所属(英) |
|
|
|
en |
|
|
FUJITSU KYUSHU NETWORK TECHNOLOGIES LIMITED |
著者名 |
池田, 翔
中野, 大扉
亀井, 靖高
佐藤, 亮介
鵜林, 尚靖
久保田, 学
矢川, 博文
吉武, 浩
|
著者名(英) |
Sho, Ikeda
Daito, Nakano
Yasutaka, Kamei
Ryosuke, Sato
Naoyasu, Ubayashi
Manabu, Kubota
Hirofumi, Yagawa
Hiroshi, Yoshitake
|
論文抄録 |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
近年,自動バグ修正の有用性が高まっており,既存研究では,自動バグ修正ツールであるProphetを用いてOSSの69個のバグのうち15件の正しいパッチを生成することに成功している.一方で企業内ソースコードに対して自動バグ修正を適用した場合,実際に期待する形での修正が難しいことも報告されている.自動バグ修正を実際のソフトウェア開発現場で導入するためにはコーディングやテスト工程におけるバグ修正を考慮したうえで,開発現場のプロセスへの導入方法やプロセス改善の必要性について考える必要がある.本稿では,ミドルウェア製品に対して実際に企業(富士通九州ネットワークテクノロジーズ株式会社)で使われている開発プロセスに沿って自動バグ修正を適用し,企業内ソースコードに対する自動バグ修正の有用性や自動バグ修正適用に向けた課題と方針などを7つの知見と2つの方針として報告する.たとえば,知見としてはProphetで修正可能なバグが全体の21%であったこと,方針としては単体テストの工程が自動バグ修正ツールに適していることを明らかにした. |
論文抄録(英) |
|
|
内容記述タイプ |
Other |
|
内容記述 |
The usefulness of automatic program repair has been increasing, and an automatic program repair tool, Prophet, has successfully generated correct patches for 15 out of 69 bugs in OSS. On the other hand, it has been reported that when automatic program repair is applied to proprietary software, it is difficult to fix bugs expectedly. In order to utilize automatic program repair in a software development process, it is necessary to consider how to introduce it, considering the debugging in the testing process, and consider the necessity of process improvement. In this paper, we apply automatic program repair to middleware products according to the development process used in a company (Fujitsu Kyushu Network Technologies Limited) and report the usefulness of automatic program repair for proprietary software, as seven findings and two policies for applying automatic program fixing. We found, for example, that Prophet could fix 21% of the bugs, and that the unit testing process is suitable for automatic program repair tools. |
書誌レコードID |
|
|
収録物識別子タイプ |
NCID |
|
収録物識別子 |
AA12894091 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌デジタルプラクティス(TDP)
巻 2,
号 4,
p. 40-49,
発行日 2021-10-15
|
ISSN |
|
|
収録物識別子タイプ |
ISSN |
|
収録物識別子 |
2435-6484 |
出版者 |
|
|
言語 |
ja |
|
出版者 |
情報処理学会 |