ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 論文誌(トランザクション)
  2. デジタルプラクティス(TDP)
  3. Vol.2
  4. No.4

アジャイルマインド学習プログラムの効果把握に向けた受講者の質的データ分析の実践報告

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213404
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/213404
187d10ca-3fba-43b3-8798-7614cc57513b
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-TDP0204002.pdf IPSJ-TDP0204002.pdf (2.9 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Trans(1)
公開日 2021-10-15
タイトル
タイトル アジャイルマインド学習プログラムの効果把握に向けた受講者の質的データ分析の実践報告
タイトル
言語 en
タイトル Qualitative Data Analysis Approach of Feedback on Learning Program for Understanding Agile Mind
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 [特集号投稿論文] マインドセット, 研修プログラム, チームマネジメント
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ journal article
著者所属
NTTテクノクロス
著者所属
NTT
著者所属(英)
en
NTT TechnoCross Corporation
著者所属(英)
en
NTT Corporation
著者名 田中, 貴子

× 田中, 貴子

田中, 貴子

Search repository
斎藤, 忍

× 斎藤, 忍

斎藤, 忍

Search repository
著者名(英) Takako, Tanaka

× Takako, Tanaka

en Takako, Tanaka

Search repository
Shinobu, Saito

× Shinobu, Saito

en Shinobu, Saito

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 アジャイルソフトウェア開発のアプローチを推進するには,プロジェクトメンバは様々な環境変化に柔軟,かつ迅速に対するための考え方(アジャイルマインド)を具備する必要がある.これまでに筆者らはアジャイルマインドを学習するプログラム(アジャイルマインド研修)を開発・実践しているが,受講者の学習効果(アジャイルマインドの理解)を把握することが課題であった.本稿では,受講者がアジャイルマインド研修をどのように受容し,どのような共通理解を形成できたのかを分析・評価した実践事例を報告する.受講者からのフィードバックデータ(学習内容に関するオープンクエッションへの回答文)を対象として,質的データ分析を通じて,受講者が体感した内容の読解を試みる.受講者が研修を通じて何を経験し,その結果,何を感じたのかを明らかにし,意識教育を狙いとした企業研修における効果測定のプラクティスを提示する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Having an agile mindset is one of important factors for project members to introduce an agile software development approach to their projects. We have been practicing our own-developed, workshop-based learning course to understand the agile mindset. On the other hand, it is difficult to measure effectiveness of the course in terms of course participants' perceptions and common understanding. In this paper, we use a qualitative data analysis approach for comprehending the constructed story of the course participants based on feedbacks which they created during the period of the course. We aim to analyze how the participants have experienced, and then what they have perceived through the learning course. Our narrative analysis case can be used to evaluating an effectiveness of mindset-learning courses in industries.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA12894091
書誌情報 情報処理学会論文誌デジタルプラクティス(TDP)

巻 2, 号 4, p. 13-22, 発行日 2021-10-15
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2435-6484
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 14:37:29.969234
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3