@techreport{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00021296,
 author = {加藤光幾 and 野村, 佳秀 and 金井, 剛 and 原, 裕貴 and Kato, Koki and Nomura, Yoshihide and Kanai, Tsuyoshi and Hara, Hirotaka},
 issue = {87(2004-SE-145)},
 month = {Aug},
 note = {企業では事業拡大やシステムのリプレースなどに伴い、業務システムがますます複雑化していく傾向がある。このような業務システムでは業務の流れが複雑なため、業務上どこに問題点や弱点があるかが把握しにくく、IT投資効果も明らかでない。業務の流れを可視化し、絶えず問題点を把握し改善を繰り返すことにより、業務システムの全体最適化を支援するビジネスプロセスマネジメント(BPM: Business Process Management)基盤を開発した。本稿ではその方式について述べる。, Business systems in an enterprise tend to get more and more complex with business expansions or system replacements. Business processes on such a system also become too complicated to point out problems and weak points on it. We developed a prototype of Business Process Management Infrastructure that enables visualization and total optimization of business processes.},
 title = {業務の可視化を行うBPM基盤の試作},
 year = {2004}
}