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アイテム
NTCIR-16ウェブ検索・再現可能性タスク(WWW-4)および対話評価タスク(DialEval-2)への誘い
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/212750
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/212750385ea784-208b-4154-97d8-8df467104159
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
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![]() |
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
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オープンアクセス |
Item type | SIG Technical Reports(1) | |||||||
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公開日 | 2021-09-09 | |||||||
タイトル | ||||||||
タイトル | NTCIR-16ウェブ検索・再現可能性タスク(WWW-4)および対話評価タスク(DialEval-2)への誘い | |||||||
タイトル | ||||||||
言語 | en | |||||||
タイトル | Invitation to the NTCIR-16 We Want Web with CENTRE (WWW-4) and Dialogue Evaluation (DialEval-2) Tasks | |||||||
言語 | ||||||||
言語 | jpn | |||||||
資源タイプ | ||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh | |||||||
資源タイプ | technical report | |||||||
著者所属 | ||||||||
早稲田大学 | ||||||||
著者所属(英) | ||||||||
en | ||||||||
Waseda University | ||||||||
著者名 |
酒井, 哲也
× 酒井, 哲也
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著者名(英) |
Tetsuya, Sakai
× Tetsuya, Sakai
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論文抄録 | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | 本稿の目的は,NTCIR-16 で開催される We Want Web with CENTRE (WWW-3) タスクおよび Dialogue Evaluation (DialEval-2) タスクへの参加を読者に検討していただくことである.WWW-4 は英語ウェブ検索タスクであり,このために新しいウェブコーパスを構築中である.また,参加チームが NTCIR-15 WWW-3 においてトップであったシステムを再現できるかという課題も提供している.一方,DialEval-2 は NTCIR-14 Short Text Conversation および NTCIR-15 DialEval-1 と同様に中国語もしくは英語の顧客・ヘルプデスク間の対話の品質を扱うタスクであり,多様な顧客の相手をする対話システムの自己診断技術の深耕を狙ったものである.各タスクについて,これまでの取り組みの概要と,タスク参加者に何が求められるかを説明する. | |||||||
論文抄録(英) | ||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||
内容記述 | The objective of this paper is to try to convince the reader to participate in the NTCIR-16 We Want Web with CENTRE Task (WWW-4) and/or the Dialogue Evaluation Task (DialEval-2). WWW-3 is an ad hoc English web search task, and we are currently constructing a new target web corpus for it. Participants may also try to reproduce the top run from the NTCIR-15 WWW-3 Task. On the other hand, DialEval-2 is a continuation of the NTCIR-14 Short Text Conversation Task and the NTCIR-15 DialEval-1 Task, and addresses the quality of customer-helpdesk dialogues written in Chinese or English. The aim of this task is to enable self-diagnosis of dialogue systems that are required to face diverse customers. For each task, we provide a quick summary of the previous rounds and a description of what is expected of a participant. | |||||||
書誌レコードID | ||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||
収録物識別子 | AN10114171 | |||||||
書誌情報 |
研究報告情報基礎とアクセス技術(IFAT) 巻 2021-IFAT-144, 号 10, p. 1-5, 発行日 2021-09-09 |
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ISSN | ||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||
収録物識別子 | 2188-8884 | |||||||
Notice | ||||||||
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. | ||||||||
出版者 | ||||||||
言語 | ja | |||||||
出版者 | 情報処理学会 |