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  1. 研究報告
  2. 高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)
  3. 2021
  4. 2021-ITS-086

超離散交通流モデルに対する渋滞抑制のための遺伝的アルゴリズムに基づく最適信号機制御

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/212525
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/212525
1184c850-0dad-4296-90b6-ba1bbb6014fc
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-ITS21086002.pdf IPSJ-ITS21086002.pdf (1.2 MB)
Copyright (c) 2021 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
ITS:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-08-31
タイトル
タイトル 超離散交通流モデルに対する渋滞抑制のための遺伝的アルゴリズムに基づく最適信号機制御
タイトル
言語 en
タイトル Optimal Signal Control Based on Genetic Algorithm for an Ultradiscrete Traffic Flow Model in order for Reduction of Traffic Jams
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
東京理科大学大学院先進工学研究科電子システム工学専攻
著者所属
東京理科大学大学院先進工学研究科電子システム工学専攻
著者所属(英)
en
Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering, Tokyo University of Science
著者所属(英)
en
Department of Applied Electronics, Graduate School of Advanced Engineering, Tokyo University of Science
著者名 青木, 悠紀

× 青木, 悠紀

青木, 悠紀

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甲斐, 健也

× 甲斐, 健也

甲斐, 健也

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著者名(英) Yuuki, Aoki

× Yuuki, Aoki

en Yuuki, Aoki

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Tatsuya, Kai

× Tatsuya, Kai

en Tatsuya, Kai

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 本研究では,超離散交通流モデルに対して,交差点に設置されている信号機をシステマティックに制御することによって,街全体の渋滞を抑制することを目的としている.特に,街の総渋滞数を最小化する評価関数とするような信号機制御問題を最適化問題として定式化し,それを遺伝的アルゴリズムを用いて解くことによって,最適な信号機切替則を計算する.また,提案手法をモデル予測型とすることによって,計算時間の効率化を図った.数値シミュレーションを行った結果,他の手法と比較しても総渋滞数を最も減少させることができ,提案手法の有効性が確認できた.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The purpose of this study is to reduce total number of traffic jams of an ultradiscrete traffic flow model by controlling of signals systematically. We formulate a signal control problem with an objective function on total traffic jams of the model to be minimized as an optimization problem, and derive a new method to solve the problem by genetic algorithm (GA) to calculate optimal signal switching laws. Especially, we extend the control method to a model-predictive type one in order for efficient computation. From numerical simulation results, it turns out that the purposed method can reduce the total traffic jams most in comparison with other methods.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AA11515904
書誌情報 研究報告高度交通システムとスマートコミュニティ(ITS)

巻 2021-ITS-86, 号 2, p. 1-5, 発行日 2021-08-31
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8965
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 17:29:24.172313
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