ログイン 新規登録
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. シンポジウム
  2. シンポジウムシリーズ
  3. 情報教育シンポジウム
  4. 2021

インタビューに基づくプログラミングパズルの操作と思考過程の傾向分析

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/212369
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/212369
b0ff8dd3-b8d4-423b-9776-773347ceaedb
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SSS2021038.pdf IPSJ-SSS2021038.pdf (3.3 MB)
Copyright (c) 2021 by the Information Processing Society of Japan
オープンアクセス
Item type Symposium(1)
公開日 2021-08-21
タイトル
タイトル インタビューに基づくプログラミングパズルの操作と思考過程の傾向分析
言語
言語 jpn
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_5794
資源タイプ conference paper
著者所属
公立はこだて未来大学大学院システム情報科学研究科
著者所属
フリー
著者所属
公立はこだて未来大学システム情報科学部
著者所属
公立はこだて未来大学システム情報科学部
著者所属(英)
en
Graduate School of Systems Information Science, Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Independent Researcher
著者所属(英)
en
Faculty of Systems Information Science, Future University Hakodate
著者所属(英)
en
Faculty of Systems Information Science, Future University Hakodate
著者名 中村, 陽太

× 中村, 陽太

中村, 陽太

Search repository
山口, 琢

× 山口, 琢

山口, 琢

Search repository
伊藤, 恵

× 伊藤, 恵

伊藤, 恵

Search repository
大場, みち子

× 大場, みち子

大場, みち子

Search repository
論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 プログラミングパズルの並べ替え操作から「プログラミング思考過程」の傾向を把握する研究をしている.本稿では,並べ替え操作からの思考過程の分析と実際の思考過程の整合性を把握するため,並べ替え操作理由のインタビュー実験を実施した結果について考察する.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 The effectiveness of the digital DMM application in learning with the analysis of the practice of an online class "Agriculture in Space" using the digital DMM application. The class consists of a real-time online class via zoom and pre-learning and post-learning activities for the students. Students create a digital Diamond Mandala Matrix (DMM) as a preparatory activity, participate in an online class consisting of lectures and discussions based on the DMM, and create the DMM again as a review. The digital DMM application has been developing by us, and students enter eight keywords, their representative keyword, and a sentence that describes them as a whole. We used KH Coder to analyze the text of the DMMs created by the students as preparation for the class (pre-learning DMMs) and those created as review (post-learning DMMs). As a result, it was confirmed that the real-time online class using the DMM application is effective for learning. By combining the data used in our previous paper, from the comparison of the pre-learning DMM and the post-learning DMM the same learning was observed. Thus, it can be shown that the digital DMM application we are developing is a useful tool for learning through real-time online classes. We are now developing a new version of the application and plan to apply it on various ways in the future.
書誌情報 情報教育シンポジウム論文集

巻 2021, p. 230-237, 発行日 2021-08-21
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2025-01-19 17:26:47.076745
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3