@inproceedings{oai:ipsj.ixsq.nii.ac.jp:00212363, author = {村上, 祐子 and 庄, ゆかり and 稲垣, 知宏 and Yuko, Murakami and Yukari, Sho and Tomohiro, Inagaki}, book = {情報教育シンポジウム論文集}, month = {Aug}, note = {大学初年次学生を対象とした数理・データサイエンス・AI 教育について,AI 面接事例に基づくグループワークの授業実践を報告する.グループワークにより,複数の立場から AI の利活用に対する利点やリスクを検討できるようになり,AI による社会変化への理解が深まることが分かった., This paper reports on the teaching of mathematics, data science, and AI to first-year university students through group work based on an AI interview case study. We found that the group work enabled the students to consider the benefits and risks of AI from multiple perspectives, and to deepen their understanding of the social changes caused by AI.}, pages = {188--195}, publisher = {情報処理学会}, title = {AI面接を題材としたデータサイエンス導入教育の実践報告}, volume = {2021}, year = {2021} }