Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2021-08-16 |
タイトル |
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タイトル |
地域観光PRにおけるパノラマVRと写真の有効性 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Effectiveness of VR panoramic and photography in public relations for tourism |
言語 |
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言語 |
jpn |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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兵庫県立大学環境人間学部 |
著者所属 |
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兵庫県立大学環境人間学部 |
著者所属 |
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兵庫県立大学地域創造機構 |
著者所属(英) |
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en |
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University of Hyogo |
著者所属(英) |
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en |
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University of Hyogo |
著者所属(英) |
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en |
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University of Hyogo |
著者名 |
大佐田, 奈波
中桐, 斉之
内平, 隆之
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著者名(英) |
Nanami, Osada
Nariyuki, Nakagiri
Takayuki, Uchihira
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,スマートフォンやタブレットの普及に伴って ICT を用いた観光が行われるようになってきている.従来は,ホームページ等の写真や画像によって地域観光 PR を行うものが主流であった.しかし,最近,スマートフォンや 360 度撮影可能な全天球カメラといった機材が普及し,パノラマ VR が観光 PR に用いられるようになってきている.そこで,本報告では,地域観光 PR において,従来の写真とパノラマ VR を用いたコンテンツの有効性について比較し,解析を行った. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, with the spread of smartphones and tablets, tourism using ICT has come to be carried out. In the past, photographs and images on homepages were the mainstream, but equipment such as smartphones and spherical cameras capable of 360-degree photography have become widespread, and VR panoramic is being used for public relations for regional tourism. Therefore, in this report, we compared and analyzed the effectiveness of content using conventional photographs and VR panoramic in public relations for regional tourism. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AA1221543X |
書誌情報 |
研究報告ヒューマンコンピュータインタラクション(HCI)
巻 2021-HCI-194,
号 10,
p. 1-4,
発行日 2021-08-16
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8760 |
Notice |
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SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |