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  1. 研究報告
  2. 音声言語情報処理(SLP)
  3. 2021
  4. 2021-SLP-137

機械学習を用いたリズムゲームのステージデータの自動生成の検証

https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/211620
https://ipsj.ixsq.nii.ac.jp/records/211620
defdf8ab-af38-4160-97e9-196ba8e4b085
名前 / ファイル ライセンス アクション
IPSJ-SLP21137045.pdf IPSJ-SLP21137045.pdf (1.8 MB)
Copyright (c) 2021 by the Institute of Electronics, Information and Communication Engineers This SIG report is only available to those in membership of the SIG.
SLP:会員:¥0, DLIB:会員:¥0
Item type SIG Technical Reports(1)
公開日 2021-06-11
タイトル
タイトル 機械学習を用いたリズムゲームのステージデータの自動生成の検証
タイトル
言語 en
タイトル Verifying the Method to Generate Stage Data for Rhythm Game Using Machine Learning
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 一般発表
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh
資源タイプ technical report
著者所属
北海道大学大学院情報科学院情報メディア環境学研究室
著者所属
北海道大学大学院情報科学院情報メディア環境学研究室
著者所属
北海道大学大学院情報科学院情報メディア環境学研究室
著者所属(英)
en
Information and Media Environment Lab., Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University
著者所属(英)
en
Information and Media Environment Lab., Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University
著者所属(英)
en
Information and Media Environment Lab., Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University
著者名 有働, 篤人

× 有働, 篤人

有働, 篤人

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青木, 直史

× 青木, 直史

青木, 直史

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土橋, 宜典

× 土橋, 宜典

土橋, 宜典

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著者名(英) Atsuhito, Udo

× Atsuhito, Udo

en Atsuhito, Udo

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Naofumi, Aoki

× Naofumi, Aoki

en Naofumi, Aoki

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Yoshinori, Dobashi

× Yoshinori, Dobashi

en Yoshinori, Dobashi

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論文抄録
内容記述タイプ Other
内容記述 近年,ゲーム産業は成長を続け,その中での競争は激化している.そのため,一つのゲームを開発する時間を短縮することが重要である.ゲーム開発において特に時間を要するのが,それを遊ぶ者が何をすべきかを表 現したデータである「ステージ」の制作である.特に音楽に合わせた操作を要求するリズムゲームのステージの制作は楽典などの専門性が必要となるため,さらに時間を要する.その作業を,過去に作られたステージとそれに対応する音楽の特徴量を機械学習し,自動化する先行研究がある.本稿ではその手法の機械学習のネットワークについて検証するため,再現実験および追加の実験を行った.
論文抄録(英)
内容記述タイプ Other
内容記述 Recently, the video game development industry has exhibited significant growth, which resulted in more intense competition. Thus, it is important to shorten the time to develop one game. It is creating ’stages,’ a set of data annotating what the person who plays the game must do, that takes a significant amount of time to create. This is especially the case for creating stages for a genre of games called ’rhythm games’ in which the player performs actions based on background music, since creating stages for such video games requires a deep understanding of musical grammar. Some studies focus on the past human-made stages and on the feature of the music and utilize machine learning methods to automate the process. In this study, we reproduce the method used to verify its effectiveness and propose a method to improve the conventional method.
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN10442647
書誌情報 研究報告音声言語情報処理(SLP)

巻 2021-SLP-137, 号 45, p. 1-4, 発行日 2021-06-11
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 2188-8663
Notice
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc.
出版者
言語 ja
出版者 情報処理学会
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Ver.1 2025-01-19 17:44:14.271080
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