Item type |
SIG Technical Reports(1) |
公開日 |
2021-06-11 |
タイトル |
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タイトル |
機械学習を用いたリズムゲームのステージデータの自動生成の検証 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Verifying the Method to Generate Stage Data for Rhythm Game Using Machine Learning |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
一般発表 |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_18gh |
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資源タイプ |
technical report |
著者所属 |
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値 |
北海道大学大学院情報科学院情報メディア環境学研究室 |
著者所属 |
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値 |
北海道大学大学院情報科学院情報メディア環境学研究室 |
著者所属 |
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値 |
北海道大学大学院情報科学院情報メディア環境学研究室 |
著者所属(英) |
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言語 |
en |
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値 |
Information and Media Environment Lab., Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University |
著者所属(英) |
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言語 |
en |
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値 |
Information and Media Environment Lab., Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University |
著者所属(英) |
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言語 |
en |
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値 |
Information and Media Environment Lab., Graduate School of Information Science and Technology, Hokkaido University |
著者名 |
有働, 篤人
青木, 直史
土橋, 宜典
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著者名(英) |
Atsuhito, Udo
Naofumi, Aoki
Yoshinori, Dobashi
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,ゲーム産業は成長を続け,その中での競争は激化している.そのため,一つのゲームを開発する時間を短縮することが重要である.ゲーム開発において特に時間を要するのが,それを遊ぶ者が何をすべきかを表 現したデータである「ステージ」の制作である.特に音楽に合わせた操作を要求するリズムゲームのステージの制作は楽典などの専門性が必要となるため,さらに時間を要する.その作業を,過去に作られたステージとそれに対応する音楽の特徴量を機械学習し,自動化する先行研究がある.本稿ではその手法の機械学習のネットワークについて検証するため,再現実験および追加の実験を行った. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
Recently, the video game development industry has exhibited significant growth, which resulted in more intense competition. Thus, it is important to shorten the time to develop one game. It is creating ’stages,’ a set of data annotating what the person who plays the game must do, that takes a significant amount of time to create. This is especially the case for creating stages for a genre of games called ’rhythm games’ in which the player performs actions based on background music, since creating stages for such video games requires a deep understanding of musical grammar. Some studies focus on the past human-made stages and on the feature of the music and utilize machine learning methods to automate the process. In this study, we reproduce the method used to verify its effectiveness and propose a method to improve the conventional method. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN10438388 |
書誌情報 |
研究報告音楽情報科学(MUS)
巻 2021-MUS-131,
号 45,
p. 1-4,
発行日 2021-06-11
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
2188-8752 |
Notice |
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値 |
SIG Technical Reports are nonrefereed and hence may later appear in any journals, conferences, symposia, etc. |
出版者 |
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言語 |
ja |
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出版者 |
情報処理学会 |