Item type |
Journal(1) |
公開日 |
2021-05-15 |
タイトル |
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タイトル |
車線分割に基づきエッジサーバを配置したダイナミックマップシステムのスケーラビリティ向上 |
タイトル |
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言語 |
en |
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タイトル |
Implementation and Scalability Evaluation of Dynamic Map System with Edge Server Based on Lane Section |
言語 |
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言語 |
jpn |
キーワード |
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主題Scheme |
Other |
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主題 |
[一般論文] ITS,協調型自動運転,ダイナミックマップ,エッジコンピューティング |
資源タイプ |
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資源タイプ識別子 |
http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 |
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資源タイプ |
journal article |
ID登録 |
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ID登録 |
10.20729/00211095 |
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ID登録タイプ |
JaLC |
著者所属 |
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同志社大学大学院理工学研究科 |
著者所属 |
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富士通株式会社 |
著者所属 |
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名古屋大学未来社会創造機構 |
著者所属 |
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名古屋大学未来社会創造機構/名古屋大学大学院情報学研究科 |
著者所属 |
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同志社大学大学院理工学研究科/同志社大学モビリティ研究センター |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Engineering, Doshisha University |
著者所属(英) |
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en |
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Fujitsu Limited |
著者所属(英) |
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en |
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Institutes of Innovation for Future Sciety, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Institutes of Innovation for Future Sciety, Nagoya University / Graduate School of Informatics, Nagoya University |
著者所属(英) |
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en |
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Graduate School of Science and Engineering, Doshisha University / Mobility Research Center, Doshisha University |
著者名 |
細野, 航平
槇, 晶彦
渡辺, 陽介
高田, 広章
佐藤, 健哉
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著者名(英) |
Kohei, Hosono
Akihiko, Maki
Yosuke, Watanabe
Hiroaki, Takada
Kenya, Sato
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論文抄録 |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
近年,自動運転車両に搭載されたセンサ情報を無線通信経由で共有し安全性と効率を目指した協調型自動運転の研究が始まっている.さらに,共有したセンサ情報を管理してアプリケーションを実行するための情報通信プラットフォームであるダイナミックマップシステムが検討されている.しかし,インターネット上のクラウドで動作するダイナミックマップシステムでは,センサ情報を送受信する車両台数が増加した場合,スケーラビリティに関しての懸念がある.そこで,クラウドで管理している情報を地理的に分散配置したエッジサーバにおいて管理することで,アプリケーションを効率的に実行可能になると考えられる.また,移動する車両に対してエッジサーバとの接続や,エッジサーバ間での連携が問題となる.本稿では,車両が走行する道路上のエリアを「レーンセクション」として分割し,それに基づいたIDを用いてエッジサーバを割り当てるダイナミックマップシステムを実装し,管理する車両の台数に応じた処理遅延のスケーラビリティを評価することで,エッジサーバ割当て方式の有効性を検証した. |
論文抄録(英) |
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内容記述タイプ |
Other |
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内容記述 |
In recent years, connected autonomous vehicles have been significantly studied. Connected vehicles use a variety of sensors, capable of sensing their environment. The dynamic map is a common integration platform, thus, incorporates the real-time traffic information into high accuracy 3D map. Due to this unique mechanism, a dynamic map attracts remarkable attention to some applications. However, the increase in traffic volume using a dynamic map platform, in case of overload in the client requests and responding by a single cloud, triggered to increase in the communication time and mislaid the data packets. Therefore, there is a need for a sustainable communication network. As a solution to this problem, in this study, we proposed the multiple interconnected distributed edge, geographically. Also, it is a problem to relate the moving vehicles to the edge servers and to coordinate between the edge servers. By assigning the “Lane Section ID” with respect to control the flow of client request to each edge, which primarily act as a sub cloud, it will enhance the communication time and secure data packets. Moreover, enforce the implementation of a dynamic map platform. We have evaluated the communication time for each edge and missing data packet rate. |
書誌レコードID |
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収録物識別子タイプ |
NCID |
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収録物識別子 |
AN00116647 |
書誌情報 |
情報処理学会論文誌
巻 62,
号 5,
p. 1261-1274,
発行日 2021-05-15
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ISSN |
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収録物識別子タイプ |
ISSN |
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収録物識別子 |
1882-7764 |